Gå til innhold

RAM til DFI LanParty nF4 SLi-DR. PC3500?

Eijnar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der er bare tull, du kan putte nesten alle slags DDR minnekort på det hovedkortet der, OCZ har tilogmed spesielt utviklet et PC5000 minnekort til det hovedkortet så ingen må hører på det Komplett sier når det gjelder "Støttet minne".

Det er bare tull.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar RamGuy! Regnte med at det ville støtte det meste, men måtte være sikker. :p

Kan noen hjelpe meg å finne et sett på 2GB til dette HK'et? Bruker PC til krevende spill som Quake 4, F.E.A.R og BF2. Spørsmålet er om det er verdt med raskt minne som PC3500 ol.? Vil ikke bruke opp hele lommeboka på dette, men kom med forslag! :)

Lenke til kommentar

Har fulgt med denne tråden en stund å ventet på å få noen tips angående dette!

Har nemlig det samme hovedkortet, å mine Twimos 2 x 512 (3200) Brikker er MONGO på dette kortet, de skal brennes! Restarter hele tiden å WoW crash hele tiden ^^ Er iriterende da jeg spiller mye WoW....

Håper noen med dette kortet gidder å stikke innom å si noen om et bra 2gb sett til dette!

Var å rotet meg bort på DFI sine hjemmesider å kom tilfeldigvis over dette: Anbefalt ram til overklokking av dette kortet!

Endret av tor_bjarne
Lenke til kommentar

for det første så støtter bare hket pc3200 minne, men man kan bruke høyere spesifisert minne, men da må man selvsagt kunne overklokke, pc5000 minne forteller bare at det er testet på den hastigheten, og at det derfor kan overklokkes så langt, det vil ikke kjøre på den hastigheten av seg selv etter at du har puttet det i maskinen..

Jeg hadde uten tvil valgt dette settet... en god balanse mellom ytelse og pris...

Lenke til kommentar
for det første så støtter bare hket pc3200 minne, men man kan bruke høyere spesifisert minne, men da må man selvsagt kunne overklokke, pc5000 minne forteller bare at det er testet på den hastigheten, og at det derfor kan overklokkes så langt, det vil ikke kjøre på den hastigheten av seg selv etter at du har puttet det i maskinen..

Jeg hadde uten tvil valgt dette settet... en god balanse mellom ytelse og pris...

5576057[/snapback]

Det settet så jo meget bra ut, prisen og.

Men hvis jeg hadde kjøpt PC3500 minne, så ville da altså kjørt på hastigheten til PC3200 minne, uten overklokking? Vil det være stor forskjell på 400mHz og 433mHz minne?

Mvh.

ZinnX

Lenke til kommentar

ja, hvis du ikke hadde overklokket så hadde det kjørt på pc3200 hastighet. Forskjellen er meget liten, spesiellt om du tenker på hvor dyrt minne er, så mener jeg det har lite for seg å betale det dobbelte for et par % ekstra ytelse, disse pengene er mye bedre investert i skjermkort (for gamere) og cpu...

Og osm alltid så vil jeg jo anbefale deg å overklokke, mye penger å spare på det...

Lenke til kommentar

hvis vi ser kun på stock hastighet så hadde jeg mye heller tatt de jeg snakket om pga. strammere tilgangstider, nå vet ikke jeg hvor langt det går ann å presse de brikkene du linka til, så det kan jo ende det er et godt overklokkingskjøp? Men jeg ville ut ifra stock hastighet mye heller kjørt minne med divider på 200mhz 2-3-2 enn 250mhz 3-4-4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...