TA-Millman Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 San Diego 3700+ 1M Cache kr 1800 7800 GT + NVsilencer kr 2700 + 230 Abit KN8 SLI Heatpipe Mainboard kr 1000 Har disker, minne, aluchassi, optiske drev osv. Tenker ikke klokke, skal bare kjøre Geil Ulra X i Dualchannel på 400 cl2 2 2 5 1t Trenger bare til å drive grafikkortet tårlig greit. Kanskje jeg burde velge et annet hovedkort imed at KN ikke har uGuru i BIOS? Har tenkt på DFI Ultra-D, men har fptt litt vegring mot DFI etter at to av mine LanParty NFII har tatt ferie på de evige jaktmarker Har hørt at chipsetkjøleren der har fått skryt, men er den så solid som det sies? Trenger bare et stabilt system som kan drive skjermkortet på en forvarlig måte. Tips til andre prosessorer? Solgte desverre min Opteron Angrer nå. Hvordan vill det ha vært med et ASUS P4P800-E Deluxe, en Pentium M Dothan og et 7800 GS? Komemr seg på ca. 5000 kr? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Asus A8N er og et bra valg, men uansett hva du velger så vil du nok ikke merke forskjell i spillene (som jeg regner med du skal bruke den til siden du tenker på grafikk-ytelse). Lenke til kommentar
TA-Millman Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Asus A8N er og et bra valg, men uansett hva du velger så vil du nok ikke merke forskjell i spillene (som jeg regner med du skal bruke den til siden du tenker på grafikk-ytelse). 5548580[/snapback] Sant. Det er som regel ikke målbar forskjell mellom kort basert på samme chipset, men det er likevel kjekt å ha noen instillinger i bios så da hadde det vært mest safe med AN8 som har uGuru over KN8. Tror også heatpipen på AN8 er bøyd slik at det er plass til større CPUkjøler. Jeg kjøpte forleden et hovedkort fra Gigabyte med NFII Ultra 400. De gamle modellene er faset ut, så dette var en "ny" modell og den hadde verken multiplikatorvalg eller instillinger for timings i biosen. Fikk ikke annet enn 600*200 = 1200 MHz, den gikk i retur. Orket ikke begynne modifisere på L-broene på cpu. Tror kanskje jeg gir Ultra-D et nytt forsøk. Så få r jeg heller legge penger i et annet kort senere dersom jeg ikke blir fornøyd. Er en 3700+ San Diego lik en FX-57, bare lavere klokke? Det kan jo virke slik da det er bare noen % som skiller de i benchmark. Det kommer nye systemer snart, så jeg har ikke lyst til å bruke særlig mer enn 6000 på Hovedkort, CPU og skjermkort. Vil bare ha en maskin til å spille Multiplayer Quake 4 og UT 2K7 for det går absolutt ikke bra på den maskinen jeg har nå. Får 60 FPS i Q4 men spillet og lyden hakker Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) FX55 og FX57 er San Diego kjerner de også ja. FX60 er Toledo dualcore. Eg vil absolutt annbefale nF4-serien fra DFI. Eg er ihvertfall veldig fornøyd Endret 4. februar 2006 av Dragavon Lenke til kommentar
TA-Millman Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 FX55 og FX57 er San Diego kjerner de også ja. FX60 er Toledo dualcore. Eg vil absolutt annbefale nF4-serien fra DFI. Eg er ihvertfall veldig fornøyd 5551825[/snapback] Jeg har bestemt meg for San Diego 2.2 og Evga 7800 GT Factory Overclock. Det som gjenstår er hovedkort. Jeg liker biosen og features på DFI, men jeg er litt bekymret for den chipsetkjøleren. Hvordan den er støymessig, hvordan den er støymessig om et år etter kjøp og om den holder i fem år. Ikke fordi det er en vifte, men fordi det ikke er noen standard kjøler som kan kjøpes replacement for. Ikke som på cpukjøler liksom der selv om viften går og kjøleren er ute av produksjon kan man bare sette på en annen 120mm. Synes det er vanskelig å velge hovedkort på 939, da alle fabrikater ser ut til å ha fordeler og ulemper. Tror kanskje jeg kjøper et ultra-D og så får jeg heller bruke angrerett eller bytte det til sommeren dersom det er for ille. Synes AMD skal ha en stor minus for chipsetplasseringen på referansekortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå