Beethoven Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hei, Jeg prøver å printe ut noe fra en database. Løkka blir kjørt tre ganger, noe som stemmer med antall rader i tabellen. Men... det som er så rart at innholdet vil ikke vises, selv om jeg vet det er innhold der. Det har jeg sjekka å det hele. Her koden som kjører: <?php $query_categories = mysql_query("SELECT `id`, `title` FROM `categories` ORDER BY `title` ASC"); while ($fetch_categories = mysql_fetch_assoc($query_categories)) { $title = $fetch_categories->title; $id = $fetch_categories->id; $count_query = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS `number` FROM `news` WHERE `category` = '$id'"); $count_fetch = mysql_fetch_object($count_query); $number_of = $count_fetch->number; echo temp_categories($categories); } // while ?> Resultat blir utifra det der, tre linjer med det som skal stå, men innholdet er ikke fylt inni. temp_categories($categories); er en funksjon som hente malen om fyller den med innhold. Noen som ser noe galt? Eller har hatt noe lignende problem før? Tilfelle noen føler for å se på funksjon: <?php function temp_categories($str) { global $id, $title, $number_of, $news_file, $header_url; $str = str_replace(array('{title}', '{number}', '{url}'), array($title, $number_of, $news_file), $str); return $str; } ?> Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 du må bruke mysql_fetch_object istedetfor mysql_fetch_assoc dersom du skal bruke $variabel->felt metoden. Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Uff... jeg har nettopp begynte å venne meg til mysql_fetch_object se... jeg så ikke det jeg... mange takk skal du ha . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå