Gå til innhold

Helt grei sorround pakke?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny tv snart og tenkte at det kan være greit å få satt opp et sorround anlegg så vi får litt mer kino-feeling når vi ser på film. Tenkte da på noe helt standard... 4 høytalere rundt, en i midten og en subwoofer. Hvor mye må dette koste får å få noe helt greit? Vi er ikke så kravstore, bare det er bedre enn høytalerne på tven :p

Hva med dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303718&cks=PRL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til den du linket til må du har surround forsterker i tillegg, så det blir ihvertfall like dyrt som den Fetus linket til..

Og ja, en må ut med betydlig mengde penger for og få god filmlyd... Jeg har utstyr for over 12 000 kr på audio delen og jeg har bare 2 små fronter og en grei surround forsterker..

Lenke til kommentar
Til den du linket til må du har surround forsterker i tillegg, så det blir ihvertfall like dyrt som den Fetus linket til..

Og ja, en må ut med betydlig mengde penger for og få god filmlyd... Jeg har utstyr for over 12 000 kr på audio delen og jeg har bare 2 små fronter og en grei surround forsterker..

5558804[/snapback]

viktig å legge til at smaken er som baken da ;)

Noen syns ett sorround anlegg til 2000 er kjempebra, og passer perfekt til deres bruk, mens andre krever litt mer.

Jeg kjører selv ett Bose anlegg til rundt 9-10k og er meget fornøyd

Lenke til kommentar
Hva med dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303718&cks=PRL

5548233[/snapback]

Det settet der har jeg hatt på hjemlån for et par år siden.

Hvis du ikke er så kresen,så vil du nok bli fornøyd med det.

Det låter ganske tøft på film,men til musikk er det ikke spesielt bra.

Musikken blir litt flat og kjedelig (jeg har stereoanlegg til ca 30000 kr,så jeg er kresen bare så det er sagt).

Har du kanskje Hi-Fi Klubben i nerheten av deg?

Da kan du dra innom de å prøvelytte på dette settet.

Lenke til kommentar
Men hvis jeg kjøper et anlegg til 3-4 tusen kroner... vil jeg erge meg over dårlig lyd da? Har null peil på dette og vil egentlig bare at det er bedre enn høytalerne på tven...

5559842[/snapback]

Dra til din nærmeste hifi butikk, Hifi-kjeden syns jeg er ålreit, det er ikke like ''sært'' som hifi-klubben og de har ikke akkurat de laveste prisene på ting :p , men ikke misforstå, Hifi-klubben er råbra :D

Fortell folka hva du har av budsjett, og hva de anbefaler til den prisen, så får du bare prøvelytte....

Lenke til kommentar
Men hvis jeg kjøper et anlegg til 3-4 tusen kroner... vil jeg erge meg over dårlig lyd da? Har null peil på dette og vil egentlig bare at det er bedre enn høytalerne på tven...

5559842[/snapback]

Dra til din nærmeste hifi butikk, Hifi-kjeden syns jeg er ålreit, det er ikke like ''sært'' som hifi-klubben og de har ikke akkurat de laveste prisene på ting :p , men ikke misforstå, Hifi-klubben er råbra :D

Fortell folka hva du har av budsjett, og hva de anbefaler til den prisen, så får du bare prøvelytte....

5560285[/snapback]

Det ville jeg også gjort! Jeg trodde jeg ikke var så kravstor når det gjaldt annlegg, så jeg kjøpte meg et greit annlegg til rundt 6000, dette endte i at jeg kjøpte enda bedre og nå sitter jeg med et til 25 000. :tease:

Lenke til kommentar
Skal man ha god lyd, bør man iallfall over 10000 klassen. Men da er det viktig å bruke gode høyttaler ledninger. Kan huske at bare de ledningene kosta meg over 3000 spenn.

5565559[/snapback]

Definisjonen på god lyd kan være totalt ulik fra person til person,så å si at man bør kjøpe anlegg til over 10000 blir helt feil.

Min far synes for eksempel pc-anlegget hans til 1000 kr låter kanonbra,mens jeg synes det låter helt ræva. ;)

Edit:hvis du har brukt 3000 kr på kabler til et 10000 kroners anlegg,så har du kastet bort mye penger.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hehe, det er jo sant, smaken er som baken :tease: Jeg er ekstrem kresen på lyd, og vil ha det beste, det lommeboka tåler hehe. Å sitte å nyte lyden fra surround pakke til 6000 og 12000 er mye forskjell. Jeg ville iallfall ha investert i noe ordentlig. Er fornøyd med kenwood anlegget mitt.

Lenke til kommentar
Skal man ha god lyd, bør man iallfall over 10000 klassen. Men da er det viktig å bruke gode høyttaler ledninger. Kan huske at bare de ledningene kosta meg over 3000 spenn.

5565559[/snapback]

Høres ut som den værste sløsinga jeg har hørt om på lenge!! Å bruke så mye penger på kabler??? Verden vil bedras!! De gærne har det godt!

Er det gøy å sitte der å lytte til kablene dine?

En gang hette det at man MAX skulle bruke 10% av budsjett på kabler...

Nei, godtfolk: bruk fornuft når dere handler og bruk penga på elektronikk og høyttalere! Ikke kabler! Signalkabler som er av litt bedre kvalitet enn de lakrissnorene som pleier å følge med, samt normal høyttalerkabel, (2x2,5), holder lenge! Denne høyttalerkabelen skal man IKKE betale mer enn kr 10-15,-/m for!!

Lenke til kommentar

5565559[/snapback]

Definisjonen på god lyd kan være totalt ulik fra person til person,så å si at man bør kjøpe anlegg til over 10000 blir helt feil.

Min far synes for eksempel pc-anlegget hans til 1000 kr låter kanonbra,mens jeg synes det låter helt ræva. ;)

Edit:hvis du har brukt 3000 kr på kabler til et 10000 kroners anlegg,så har du kastet bort mye penger.

5565575[/snapback]

Har ikke sagt at anlegget mitt kosta 10k :tease: Kosta mer, svei litt i lommeboka, hehe.

Edit: Når stua mi er større enn 40kvadratmeter så trengte jeg ganske mye kabel for å strekke rundt. Det er ikek så mange som har så stor stue, og dermed trenger de ikke å bruke så mye penger på kabel heller.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...