Øystein A Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) hallo eg byger min fyrste og er veldig redd for statisk eletrisitet ka kan e bruke viss eg ikkje he antistatisk armbånd er veldig redd for komponentane mine.. lurer på å bruke en vanlig ledning og skjere meg ned til kobberen og bruke den mellom handledet og kabinettet godtar alle råd Endret 4. februar 2006 av Øystein A Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) er ingenting å bekymre seg for.. =) Endret 3. februar 2006 av Solefald Lenke til kommentar
Øystein A Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 sikker he hørt att mange andre og ikkje bruka det... men e er ltt pysete av meg men ska eg bare ta borti kabinettet fyrst og so montere Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 vel det er berre å vere litt forsiktig kor du tar på hovedkortet og slikt... eg har vel bygd en 20-30 datamaskiner..kun brukt anti statisk lenke eitpar ganger.. komponentane er såpass beskytta no at det er ikkje mykje å bekymre seg for =) Lenke til kommentar
Azton Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Har aldri ødelagt noe med statisk elektrisitet. Men, ikke montér på teppe, ta i noe som er jordet først, og etter du har gått litt lange strekk Lenke til kommentar
TA-Millman Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 hallo eg byger min fyrste og er veldig redd for statisk eletrisitet ka kan e bruke viss eg ikkje he antistatisk armbånd er veldig redd for komponentane mine.. lurer på å bruke en vanlig ledning og skjere meg ned til kobberen og bruke den mellom handledet og kabinettet godtar alle råd 5548042[/snapback] Du trenger ikke bekymre deg. Det skal mye til før komponenter tar skade. Om du ikke har lenke kan du ta begge hendene i metallet på kabinettet før du tar i komponenter. Når du håndterer komponenter kan du prøve å ta i hjørnene av kort osv og ikke der kretsene er osv. Litt ekstra forsiktighet skader ikke, men du trenger ikke være bekymret. Lykke til. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå