R@ge Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Jeg lurer bare på en liten sak.... hva er EGENTLIG forskjellen på disse to Kingston ValueRAM DDR2-400 ECC/REG4096MB (2x2048) Pris: 12895 & OCZ DDR2 Value Pro Series PC-4200 4096MB (2x2048MB)) Pris: 5995 Alt annet enn prisen da altså.... Endret 3. februar 2006 av HeAtHeN Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Se under funksjoner. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Se under funksjoner. 5550082[/snapback] OK... Kingston ValueRAM = ECC, Registrert OCZ DDR2 Value Pro Series = Unbuffered Men hva innebærer dette da? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 http://www.google.com/search?q=ecc+registered+unbuffered Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) http://www.google.com/search?q=ecc+registered+unbuffered 5550842[/snapback] Takk.......... Leste artikkelen på 2CPU.COM, og viss jeg skal tolke den korrekt er Unbuffered minne mye raskere enn ECC/Registered minne. Viss man derimot skal ekstremt mange RAM brikker, eller til en server så kan det være smart å gå for sistnevnte.. Ikke skjønner jeg hvorfor prisen er så ekstremt forskjellig bare.... Men..men... man skal ikke forstå alt her i verden.. Endret 4. februar 2006 av HeAtHeN Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Når noe er vanskeligere å lage og man selger få av dem blir de veldig mye dyrere ting som er litt lettere å lage, men som man kan lage veldig mange av. Det kan sammeliknes med å lage plakater. Det kan være veldig mye jobb å designe den, men når man har gjort det koster det er det nesten ikke noe dyrere å trykke opp to av dem i stedet for en, men man må uansett prise inn designingen. Får man solgt to i stedet for en kan man dermed selge hver av dem til omtrent halvparten av prisen uten å gå i underskudd. Det var bedriftsøkonomi 101, introduksjon til faste og variable kostnader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå