phewBAR Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Har kjøpt en Sony Ericsson W800i som det fulgte med ett Sandisk 512Mb memory card til. Har også en Dell XPS M170 med SD minnekortleser. Putter kortet inni en Adapter som fulgte med telefonen, å trykker det inn i minnekortleseren men skjer ikke noe særlig. Lurer på om det er feil adapter da det liksom virker som det ikke passer helt, men er det da noen som veit hva slags SD-Card adapter jeg trenger? Helt blank på det her, første minnekortet mitt! Aldri brukt minnekortleseren før heller. Drivere etc skal være installert! Tittet litt på Komplett men der er det feks SDM IDE CompactFlash Adapter for CF type I/II, støtter boot fra CF Type I/II ? Hva har jeg.. En link til riktig adapter mottas med stor TAKK! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Sony Ericsson bruker Memory Stick Pro Duo. Ikke SD (Secure Digital) Du trenger altså en kortleser som tar Memorystick, ikke en som tar SD (tror heller ikke det er en adapter som passer for Memorystick->SD ettersom Sony er de eneste som bruker Memorystick. Du kan evt. se etter noe slikt som dette kortet: http://www.letsgodigital.org/en/news/articles/story_838.html <- det til venstre på bildet. Den adapteren du har listet specs til er en Compact Flash leser...den vil definitivt ikke passe til noen av de minnekortene du har enten kort eller leser av Nederst til venstre ser du ett SD kort De to i nedre høyre hjørne er CF (Compact Flash) kort Memorystick regner jeg med du gjenkjenner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå