Fosse Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Har en kompis som har bredbånd fra telenor, ett Thomson speedtouch modem og sparklan trådløs router. Plutselig en dag ville hverken foreksempel limewire eller bitcomet og andre lignende program koble seg til nettet (messenger og internettlesere er på nett). Har prøvd å reinstallere winxp med recovery system som fulgte med maskinen, men det gikk ikke. Gikk og inn på sparklan routeren, men ble ikke noe klokere der. Det sto at det var ingen restriksjoner på nettrafikken. Har ikke prøvd å gå inn i oppsettet til selve speedtouchen. Kan det være der problemet ligger? Endret 11. februar 2006 av Fosse Lenke til kommentar
_andreash_ Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Har akkurat det samme problemet. Dukket opp for nokre veker siden. Får verken DC++ eller Steam til og fungere. Får berre beskjed om at eg klarer ikkje og koble til internett. Samme problemet på to maskiner. Har reinstalert steam. Men det fungerer ikkje. MSN og IE fungerer. Har Telenor... Alt fungerte fint, men ein dag fungerte det ikkje. Håper noen veit ka ein kan gjer... Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Sjekk e-posten, kan være at de har sperret alt utenom port 80 pga trojaner e.l. Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Har nå også sjekket oppsettet på selve speedtouchen (510i), men fant ikke ut noe som kunne være galt der. Et siste desperat forsøk: Er det mulig det funker igjen viss jeg installerer windows igjen fra bunnen av, altso uten recovery tull? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) Har nå også sjekket oppsettet på selve speedtouchen (510i), men fant ikke ut noe som kunne være galt der. Et siste desperat forsøk: Er det mulig det funker igjen viss jeg installerer windows igjen fra bunnen av, altso uten recovery tull? 5585654[/snapback] Det kan være som la7dfa sier, at telenor har sperret tilgangen pågrunn av virus. Ring telenor og hør, de sier nemlig ikke i fra når dem sperrer tilgangen til folk pågrunn av virus. En kamerat av meg opplevde dette for en uke siden. Endret 11. februar 2006 av Uderzo Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Ring telenor og hør, de sier nemlig ikke i fra når dem sperrer tilgangen til folk pågrunn av virus. En kamerat av meg opplevde dette for en uke siden. 5586484[/snapback] Man får en mail på den mailkontoen som følger med på abonnementet. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Har du prøvd å koble deg rett til speedtouch for å utelukke at det er sparklanruteren som har konf. probl? Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Har du prøvd å koble deg rett til speedtouch for å utelukke at det er sparklanruteren som har konf. probl? 5586704[/snapback] Ja det har jeg prøvt. Skal be han sjekke eposten om han har fått beskjed fra telenor om det er virus. Lenke til kommentar
Fosse Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Han har nå sjekket eposten, og der var det en epost fra Telenor om at de hadde begrenset linjen på grunn av virus. Endelig løsning. Lenke til kommentar
_andreash_ Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hei. Får han til og kjøre limewire eller bitcomet no? Kva gjorde han? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hei. Får han til og kjøre limewire eller bitcomet no? Kva gjorde han? 5600077[/snapback] 1. Fjerne virus/trojanere 2. Informere Telenor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå