sindre2 Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Bare et lite spørsmål denne gangen: Hvor stor i pixler er en webside? Det er bredden på siden som er mest interessant da... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 det kan du velge selv. eg pleier alltid å bruke 800px brei, av og til 850px. men som sagt, alt etter hvordan siden er oppbyg ol. Lenke til kommentar
gather Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Det beste er jo å lage den dynamisk slik at den justerer seg etter brukerens skjerm, dog er ikke dette praktisk i alle tilfeller med hht grafikk. det du da burde tenke på er at det fortsatt sitter folk med 800x600 så 760-790 px er det du burde legge deg på etter min mening. Lenke til kommentar
Ikkeibruk Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Ja , kommer ann på bredden du lager siden din det bruker 800px jeg i bredde og auto høyde. Det går også ann å bruke % Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 selv liker jeg best en prosent-verdi som bredde. Dermed slipper folk med høy oppløsning å ergres over at kun 1/10 av skjermen brukes... Problemet med at folk med 400x300 oppløsing (overdrevet tall - tviler på at det går an å sette skjermen til dette) ikke vil få velfungerende design kan løses med min-width. Konklusjon: bruk minimumsverdier, og for de med større skjerm sett bredden til xx antall prosent Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Husk at det er lite vits i å sette bredden til 800px for å la folk med 800 * 600 res se den. Rundt 30 piksler vil uansett forsvinne i scrollbar og andre kanter hos de fleste. Sjelden man surfer rundt i fullscreen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå