Gå til innhold

Lydkort til hifi-anlegg - godt stereolydkort

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe lydkort som skal brukes med en middelsgodt hifi-anlegg til musikklytting, og gjerne litt innspilling (gitar og keyboard). Noen som har noen gode kandidater? Lydkortet skal også gjerne være litt kraftig, slik at tyngre VST'er går glatt. Lydkortet bør ikke koste mer enn 2500. All musikken jeg hører på til vanlig er kodet i WMA Lossless-formatet, så jeg hører ikke på noe dårlig MP3'er 128kbps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... Lydkortet skal også gjerne være litt kraftig, slik at tyngre VST'er går glatt.

...

5547519[/snapback]

Hvorvidt du kan kjøre tunge VST'er eller ikke avhenger dessverre ikke av lydkortet. Kun prosessorer din. Anbefaler for slikt bruk, en dual-core eller flere prosessorer. Avhenger riktignok at studioprogramvaren din støtter flere prosessorer eller kjerner. Jeg har et RME Fireface 800. Dette koster over 10k, men kan ikke kjøre flere eller tyngre plug-ins enn om jeg bruker det innebygde lydkortet.

Jeg anbefaler deg også en ekstern løsning på USB eller Firewire. Sjekk på www.prolyd.no hva de har. De fleste kortene de selger er "gode". Du får stort sett hva du betaler for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...