blue_boy Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 hvilket program er best for overvåkning av CPU og forskjelige ting som temp. og RAM bruk? har prøvd PCWizard men er ikke så fornøyd med det. Har lyst å overvåke systemet etter overklokkingen. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Everest er et genialt program for slikt. Lenke til kommentar
blue_boy Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 ok takk, skal prøve den ut snart... men jeg lurte også på en annen ting, dette med ram-dividers. åssen virker det? og hva kan man gjøre for å få ned mhz på ram? jeg overklokket cpu-en min ved å øke fsb i bios, men dette førte også til at mhz på ram ble litt høyere. vanligvis så er mhz på ram-en min på 133, altså PC133 RAM. Nå ligger den på 165MHz. så hva kan jeg gjøre for å få den ned. har ikke mulighet til det ifra bios (tror jeg). Lenke til kommentar
BoOt3r Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 ok takk, skal prøve den ut snart...men jeg lurte også på en annen ting, dette med ram-dividers. åssen virker det? og hva kan man gjøre for å få ned mhz på ram? jeg overklokket cpu-en min ved å øke fsb i bios, men dette førte også til at mhz på ram ble litt høyere. vanligvis så er mhz på ram-en min på 133, altså PC133 RAM. Nå ligger den på 165MHz. så hva kan jeg gjøre for å få den ned. har ikke mulighet til det ifra bios (tror jeg). 5547540[/snapback] joda har mulighet og MÅ gjøre dette fra bios:P, det du gjør er å finne fram "DDR configuration", den ligger som regel på "CPU config" vinduet, der står det feks, "400mhz,333mhz, eller 200mhz,166mhz(samme hastigheter bare ikke doblet..) hvis feks. dine brikker står på DDR400(200mhz) og du feks. har en 2,2ghz cpu, vil forholdet være CPU/11( 2200/11=200) , dersom du velger "ett hakk" ned feks. DDR333 vil forhlodet bli CPU/14 (2200/14=166)... PS. du kan sjekke forholdet som er standard fra "memory" vinduet i CPU-Z håper dette hjalp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå