msh Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hei lurte på hvilken programmer utnytter Duo core Cpuen helt.Tenkte på DVD2DivX og noen andre. Jeg har Duo core 1.86Ghz Cpu Jeg bruker Super DVD ripper 2.39 til å konvertere filmer.Når jeg skal konvertere Dvd film til DivX,så ligger den rundt 37 frames i sekunde.Er dette rask? Men når jeg ser inn på cpu bruk,så bruker den rundt 50-60 prosent.Det vil si at den utnytter ikke helt 100% På min duron 1.6Ghz ligger max 17 frames sek,og da er CPU bruk på 100% Kan noen andre poste sine resultate av DVD til DivX ripping.Hvor mange frames i sekunder ligger deres PC på. Og kan noen si hvilken programmer er best med Duo Core. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 50% bruk av CPU på en dual core vil si at den ene kjerna jobber 100% og den andre nesten ikke i det heletatt. bare når begge kjernene går 100% vil CPU grafen i taskmanager vise 100% Lenke til kommentar
msh Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 50% bruk av CPU på en dual core vil si at den ene kjerna jobber 100% og den andre nesten ikke i det heletatt. bare når begge kjernene går 100% vil CPU grafen i taskmanager vise 100% 5548074[/snapback] Ja akkurat det,men hvordan kan jeg få brukt begge CPU sammtidig?Sånn at jeg får full bruk av begge CPUene,når jeg konverterer DVD til DivX. Lenke til kommentar
msh Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg fant ut at VirtualDub og TMPGEnc utnytter Duo Core riktig. I VirtualDub er den på 75-80 frames i sek når jeg konverterer mpeg dvd fil til divX.Når jeg konverterer vcd fil til divX,da ligger den mellom 180-200 frames i sek.Det er jo ganske bra det. Men i disse programmene,så kan du ikke konverte dvd film direkte,fordi de støtter ikke vob filer.Så er det noen bra DVD2DivX program som utnytter Duo core sikkelig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå