Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen ekstremt treig i oppstarten. Var kjapp før..

Anbefalte innlegg

Maskina mi er føkkd for tida. Når jeg kjøpte den brukte den bare noen få sekunder på å komme inn i windows, nå bruker den driiiitlang tid, sikkert 40-50 sekunder. Når jeg kjøpte den brukte den rett rundt 10-15 sekunder. Utrulig irriterende. Har heller ikke mange programmer som skal startes opp, for alt av programmer startes kjapt opp når jeg først kommer inn i windows, men alt frem til selve windowsen tar _sinnsykt_ lang tid. Tok ikke så lang tid før. Hva kan det komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke helt når det ble sånn, men er vel kanskje et par mnder siden... Dette gjelder alle gangene jeg starter, kaldstart, varmstart, whatever. Maksina er ganske ok kjapp ellers ja, men noe som er litt merkelig er at jeg kjører med 1 gig ram nå, men jeg har en gig ekstra. Når jeg kjører med 2 gig er den faktisk mer ustabil og treigere enn om jeg kjører med bare 1 gig. Plagsomt.

Lenke til kommentar

Har ikke byttet noe, men klokket opp pcen fra 2-2,3 ghz før i dag. Merket ikke noe forskjell, positiv eller negativ. Satte i ny kjøleløsning på gpu-en i går da, men har ikke merket noe av det heller. Alle problemene startet før noe av dette. Men rammen har vært ustabil da, derfor har jeg kjørt bare med 1 gig frem til nå. Satte i en ekstra gig i dag, men har ikke merket noe som helst til det heller. Pcen er treig _uansett_ hva jeg gjør og ikke noe jeg gjør forandrer noe fra eller til.

Har dette utstyret:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309287&cks=PRL

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307193&cks=SER

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116452&cks=SER

Har to stk av rammen der, og to av den der som fulgte med i pakka.

Har ikke noe virus. Har automatiske virus-sjekker på faste datoer og virus skulle finnes rimelig kjapt.

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar

Ok. Første jeg vil anbefale deg er å installere Spybot S&D.

Selv om du kjører et kjent antivirusprogram,er det lurt å få en "Second opinion"...og anbefaler Trend micro HouseCall.

Jeg bruker 6-7 programmer kun for sikkerhet,og min erfaring er at ikke en gang disse klarer å stoppe alle trusler og dritt.

Du kan også sjekke i Bios for ordenskyld at ikke den leter etter en IDE disk.

Bare hyggelig hvis man kan hjelpe :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg vil nok også anbefale Microsoft Antispyware.

Ja hvis det er Enabled(IDE) så vil den lete etter noe som ikke er der,og ergo ting tar lengre tid.

Lykke til,og bare spør ivei hvis du står fast.

Du bruker brannmur ja?

Endret av poxy
Lenke til kommentar

Jeg ville satset på en annen brannmur enn den windows innehar.

Symantec og ZoneAlarm har begge veldig gode egenskaper,og skaffer deg mye bedre kontroll. Jeg bruker ZA selv,og er storfornøyd med den.

Har du prøvd noen av tipsene,og eventuelt hjalp det?

Lenke til kommentar

Har lagt inn firewall (ZA) kjørt S&D, AVG, Ad-Aware. hjalp ikke.

Sjekket bios, gjort om på valg om hva som skal boote først, satte harddisk først. Maskina gidder ikke prøve å boote fra cd lenger, men nå er skjermen svart i 30-40 sekunder i stedet for, før det der windows-merket kommer.. Idiotisk.

Lenke til kommentar
Ok. Jobber med saken, driver å kjører virusprogram enda.. :)

5547619[/snapback]

:thumbup:

Grunnen til at maskinen din er treig kan flere årsaker,men et skikkelig sikkerhetsoppsett på maskinen er et must.

Har selv oversett feks deepscan-funksjon i antivirus program,så se over at innstillingene dine er ok på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...