appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Maskina mi er føkkd for tida. Når jeg kjøpte den brukte den bare noen få sekunder på å komme inn i windows, nå bruker den driiiitlang tid, sikkert 40-50 sekunder. Når jeg kjøpte den brukte den rett rundt 10-15 sekunder. Utrulig irriterende. Har heller ikke mange programmer som skal startes opp, for alt av programmer startes kjapt opp når jeg først kommer inn i windows, men alt frem til selve windowsen tar _sinnsykt_ lang tid. Tok ikke så lang tid før. Hva kan det komme av? Lenke til kommentar
poxy Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hei! Når oppstod/merket du forandringen? Gjelder dette kun kaldstart? Er maskinen rask ellers? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Husker ikke helt når det ble sånn, men er vel kanskje et par mnder siden... Dette gjelder alle gangene jeg starter, kaldstart, varmstart, whatever. Maksina er ganske ok kjapp ellers ja, men noe som er litt merkelig er at jeg kjører med 1 gig ram nå, men jeg har en gig ekstra. Når jeg kjører med 2 gig er den faktisk mer ustabil og treigere enn om jeg kjører med bare 1 gig. Plagsomt. Lenke til kommentar
poxy Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Har du byttet noe hardware utenom ram? Må vite litt mere...Hva slags hardware har du? Regner med du ikke har virus osv..? Endret 3. februar 2006 av poxy Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Har ikke byttet noe, men klokket opp pcen fra 2-2,3 ghz før i dag. Merket ikke noe forskjell, positiv eller negativ. Satte i ny kjøleløsning på gpu-en i går da, men har ikke merket noe av det heller. Alle problemene startet før noe av dette. Men rammen har vært ustabil da, derfor har jeg kjørt bare med 1 gig frem til nå. Satte i en ekstra gig i dag, men har ikke merket noe som helst til det heller. Pcen er treig _uansett_ hva jeg gjør og ikke noe jeg gjør forandrer noe fra eller til. Har dette utstyret: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309287&cks=PRL http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307193&cks=SER http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116452&cks=SER Har to stk av rammen der, og to av den der som fulgte med i pakka. Har ikke noe virus. Har automatiske virus-sjekker på faste datoer og virus skulle finnes rimelig kjapt. Endret 3. februar 2006 av appelsinbrus Lenke til kommentar
poxy Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Ok. Hvordan sikkerhet kjører du? Antivirus,antispyware osv.. Har du bare en harddisk? (ikke negativt ment) Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Takk for at du gidder å hjelpe meg Ja kjører bare den ene som fulgte med pakka. AVG kjører hele tiden og jeg kjører Ad-Aware nå og da. Men er jo ikke lenge siden jeg formaterte så har litt vanskelig for å tro at det kanskje er spyware som gjør det. Lenke til kommentar
poxy Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Ok. Første jeg vil anbefale deg er å installere Spybot S&D. Selv om du kjører et kjent antivirusprogram,er det lurt å få en "Second opinion"...og anbefaler Trend micro HouseCall. Jeg bruker 6-7 programmer kun for sikkerhet,og min erfaring er at ikke en gang disse klarer å stoppe alle trusler og dritt. Du kan også sjekke i Bios for ordenskyld at ikke den leter etter en IDE disk. Bare hyggelig hvis man kan hjelpe Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Takk for svar! Håper noe av det funker da Hva gjør jeg om maskina leter etter en ekstra disk da? disabler? Lenke til kommentar
poxy Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Jeg vil nok også anbefale Microsoft Antispyware. Ja hvis det er Enabled(IDE) så vil den lete etter noe som ikke er der,og ergo ting tar lengre tid. Lykke til,og bare spør ivei hvis du står fast. Du bruker brannmur ja? Endret 3. februar 2006 av poxy Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Det er vel ganske kjent at maskiner blir tregere etterhvert.. Dette pga fler og programmer går under oppstart, selv programmer man ikke vet gjør det, også avinstallerte programmer kan gjøre oppstarten tregere.. Angefaler en register-renser.. Lenke til kommentar
poxy Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 En diskfragmentering er også lurt å gjennomføre. Hvis du har mange unødvendige programmer i oppstart vil jo selfølgelig dette være en viktig faktor som nahojdat poengterer. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 ikkeno brannmur nei, utenom den som fulgte med windows. Lenke til kommentar
poxy Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg ville satset på en annen brannmur enn den windows innehar. Symantec og ZoneAlarm har begge veldig gode egenskaper,og skaffer deg mye bedre kontroll. Jeg bruker ZA selv,og er storfornøyd med den. Har du prøvd noen av tipsene,og eventuelt hjalp det? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Ok. Jobber med saken, driver å kjører virusprogram enda.. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Har lagt inn firewall (ZA) kjørt S&D, AVG, Ad-Aware. hjalp ikke. Sjekket bios, gjort om på valg om hva som skal boote først, satte harddisk først. Maskina gidder ikke prøve å boote fra cd lenger, men nå er skjermen svart i 30-40 sekunder i stedet for, før det der windows-merket kommer.. Idiotisk. Lenke til kommentar
poxy Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Ok. Jobber med saken, driver å kjører virusprogram enda.. 5547619[/snapback] Grunnen til at maskinen din er treig kan flere årsaker,men et skikkelig sikkerhetsoppsett på maskinen er et must. Har selv oversett feks deepscan-funksjon i antivirus program,så se over at innstillingene dine er ok på det. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Ser du fremdeles ikke har prøvd en register-renser og vil sterkt anbefale dette... Prøv ut Crap cleaner som tar en del, men anbefaler også å bruke noe som renser enda mer, som f.eks Winner tweak registry cleaner eller lignende.. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Flere forslag..? Noe i bios jeg kan gjøre, kanskje..? Er akkurat som før, 30-40 sekunder svart skjerm før windows-logoen kommer opp sånn som den skal gjøre.. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 bumper denne................. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå