PMnormal Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg skal ikke tulle med dere i dag. Derfor bringer jeg to vanlige familibilder, slik jeg tar dem. Siden det bare er poden som akspterer å bli publisert på veven, så forblir han eneste familiemedlem i bildet. Har tidligere nevnt at jeg elsker bilder med langsom blitzsync. Dette er to typiske eksemplarer på bilder som jeg liker. Jeg synes det virker suggererende med bevegelsesuskarphet som blir frosset, som om det er et hull i skillet mellom rom og tid. Det første er skutt med øyet i søkeren, det siste på strak arm inn i lekeaparatet. Hørte poden rope, valgte brennvidde og stakk hånden inn i aparatet, og skjøt i den retningen jeg trodde han satt. Blinkskudd. Ingen av bildene er crop'et, men jeg har forsterket fargene litt, og justert kontrasten. Eos 20D med Sigma 18-35/3,5 osv på 18mm. Iso 400 og f/8. Lukkertid på det første er 1/4s, det andre 1/13s. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Flotte annerledes bilder. Det i tunnellen var mest spennede komponert mens det andre var finest lys på og flott glis Spreke farger. Og helt enig med deg i slow sync blits. Jeg bruker det i nær 100% av blitsbildene (men ikke alltid med såpass lang lukker som du har her). Primært for å få mer rett belysning på bakgrunnen. Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Liker måten du tar bilder her,. bra bruk av blitz. Bruker blitzen så lite som mulig, men det er vel fordi jeg er såpass dårlig til og bruke den. Har du rett og slett tatt bildene med lang lukkertid? Ikke noe verre for og få denne effekten? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Bildene er faktisk tatt på blenderstyrt automatikk. Foretrekker det når jeg bruker lang sync, hvis jeg ikke vil velge en bestemt lukker for mer, eller mindre effekt. I dette tilfellet var jeg mer opptatt av å treffe med fokus, samt å få hele bildet i fokus (#1). Det er det hele. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Likte utrolig godt det andre bilde. Stilig glis på huttungen! Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg likte også begge bildene godt. Kanskje de hadde tålt enda litt sterkere farger? Skjønner ikke at du greier deg uten vridbar skjermsøker.. Men jeg ser jo at du greier deg... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Skjønner ikke at du greier deg uten vridbar skjermsøker.. Men jeg ser jo at du greier deg... 5557008[/snapback] Jeg er av den skikkelig gammeldagse skolen, som komponerer like godt uten søker i det hele tatt Lenke til kommentar
riktig Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Artige bilder, absolutt. Tror ikke jeg ville justert opp fargene noe mer nå, men smak og behag. To bra bilder, men bilde 2 var best, syns jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå