ntec Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 jeg har laget et brukersystem med sessions, der logininformasjonen er lagret i databasen. jeg har laget en registreringsform, men vil ikke at hvem-som-helst skal kunne registrere seg en konto. hvordan lager jeg et system der jeg må godta/avslå hver enkelt nye bruker? Lenke til kommentar
ntec Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 også skulle jeg gjerne hatt sånn at det sendes en mail til personen som registrerer seg, slik at han/hun må bekrefte epostadressen Lenke til kommentar
0lav Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hei! Slik jeg har gjort det dær er at jeg har lagt til to ekstra rader i databasen som feks heter godkjent og godkjent_email. Når brukeren blir registrert så setter du verdien på disse til 0 (når noen av disse er 0 så er brukeren ikke godkjent). Hvis du godkjenner den så lager du et script som setter godkjent til 1 og samtidig som personene registrerer seg så sender du en email, via scriptet, til han som registrerte seg med en url som han må klikke på for å aktivere brukeren. Og når han gjør det så lager du et script som setter godkjent_email til 1.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå