Gå til innhold

Photoreading - noen som kan / tviler?

Anbefalte innlegg

Photoreading er en leseteknikk som visstnok skal kunne brukes til å lese opp mot 25000 ord i minuttet (ca en bokside i sekundet). Her benyttes bl.a. underbevisstheten.

I flg denne nettsiden kan alle (helst over 13) lære det. Noen her som kjenner til dette, evt har prøvd? :p

En bok om temaet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så på Criminal Minds på tv2, der var det en av skuespillerne som "kunne" photoreading. han kunne det jo ikke på ordentligt, men det var en del av rollen at han skulle kunne det. Det er sikkert ikke en idé som de plukket rett ut fra luften. Så i spesielle tilfeller så det går annt.(vill jeg tro

Endret av torsteinvs
Lenke til kommentar

Han fra criminal minds var også et geni med ekstrem høy iq og flere doktorgrader. Så om du skal gå etter det, er det tvilsomt at alle kan lære det.

Tanken høres fristende ut, men leser fortnok som jeg gjør, hjelper lite om du leser fort, om du ikke klarer å "lagre" hva du leser.

Lenke til kommentar
Lagre det, ja, men viktigst, faktisk huske det, forstå det, og greie å bruke det. Hjernen fungerer på en ganske annen måte enn en datamaskin, det er derfor datamaskiner er nyttige :)

5548345[/snapback]

10 poeng! Vil si meg enig i dette. Hjerne og datamaskin fungerer på forskjellige måter, og utfyller hverandre på mange måter veldig bra.

Har selv kommet borti personer med total klisterhjerne, men til og med de må lese gjennom ting for å huske det. Jeg sier det ikke sikkert da det er mye vi ikke forstår om hjernen, men jeg vil tro det er lite sannsynlig at det vil fungere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Liten bump men men

The PhotoReading "whole mind" system is a super-fast learning technology that activates your natural ability to quickly and easily absorb information, three times faster.

Dvs at alle normale folk leser 25.000/3 ord/minutt ? hørtes jo ikke helt riktig ut

Lenke til kommentar

Jeg er veldig interessert i photoreading, og prøvde i en periode å prøve å lære det, for å se om det gikk an. Jeg ente opp med å øve på "speed reading" istedet. det går noe saktere, men jeg merket hvertfall en dobling i lesehastigheten min.

Ellers vil jeg Sterkt anbefale å skaffe seg boken "Memo" skrevet av "Oddbjørn By". Han er norgesmester i hukommelse, og boka inneholder alle de enkleste og kraftigste hukommelsessystemene du kan finne. De samme teknikkene han selv og andre bruker i bl.a. i Norges og verdensmesterskapet.

Jeg kan allerede etter ca. 10 minutt med memorering, 30 desimaltall i tallrekken "Pi" i hodet.

Boka lærer deg ikke å huske ting i et par dager, så går det glemt; nei, det blir lagret i langtidsminnet. Alt med en kort og ufattelig effektiv teknikk :thumbup: . andre ting du lærer utenat er for eksempel de 10 første stoffene i periodesystemet, de 14 største landene i verden sortert etter areal, og masse masse mer, og bruker du det enkle systemet han forklarer, er dette direkte enkelt å memorere.

Endret av GaboonViper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...