p0ker Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Kjøpte en "Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD1200JB" For en liten stund tilbake, i dag skiftet jeg over å bruktet den som C: på en winXP maskin. Hadde 10gb til C: og så hadde jeg spart 10GB til linux... resten var bare disk plass... av alt mulig rart. Hadde installert winXP og alt funket fint, så begynnte jeg å installer linux, fikk installert alt så plutselig kom de værste tikke lydene fra hardisken. jevn tikke lyd.. og pc'en frøys seg. Skrudde av pc'en og ventet litt.. så skrudde jeg på igjen. Hardisk'en begynte å tikke igjen og det ble ikke funnet i oppstarten. Mest sannynling har hdd tatt kveld... men hva tror dere anngående garanti?? jeg tror det er produksjon feil.. arg... uansett er det utrolig surt. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Tikke-, klikke- og skrapelyder fra harddisken er aldri et godt tegn. Det er mest sansynlig ett eller flere lesehoder inni disken som ikke fungerer mere. Hvis den ikke blir funnet av BIOS under oppstart, er den nok ikke til å redde. Send inn harddisken og få ny på garantien [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-09-15 22:08 ] Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Formater den hvis d er noe på den som du ikke vil noen skal se og send den tilbake.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Du for prøve om du for en på garantien noe som eg er sikker på at du gjør. Du kan prøve å formatere disken og installere winxp. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Det er vel litt vanskelig å formattere harddisken når ikke BIOS finner den. Hvis ikke dere vet noe som ikke jeg vet? [ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-09-15 22:20 ] Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Quote: Den 2002-09-15 22:09, skrev Kjetil Lura:Du for prøve om du for en på garantien noe som eg er sikker på at du gjør. Du kan prøve å formatere disken og installere winxp. Ikke for og være frekk eller no men tror ikke XP klarer å fixe disker. Redigert: Fikk ikke med meg at disken ikke kom frem i bios.. _________________ MSI K7T 266 PRO2-RU AMD XP 1800 MSI Geforce 2 TI 200 64 DDR 2*256 MB DDR 2100 2*40 GB WD raid 0 Asus CRW-4012A Philips DVD+RW 208 Win 2000 Pro [ Denne Melding var redigert av: Espen_^ på 2002-09-15 22:23 ] Lenke til kommentar
p0ker Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Vet ikke om dere egentlig lese hva jeg skrev... Mange av dere sier.. formater... vel.. Pc'en finner ikke hdd'en i oppstarten en gang. Den henger seg da. btw, hva er ting jeg ikke vil ander se da? vet det ligger en del DivX der ... that's all... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Quote: p0ker skrev (2002-09-15 22:23):Vet ikke om dere egentlig lese hva jeg skrev...Mange av dere sier.. formater... vel.. Pc'en finner ikke hdd'en i oppstarten en gang.Den henger seg da.btw, hva er ting jeg ikke vil ander se da? vet det ligger en del DivX der ... that's all... Jada eg fikk med meg det, Men det var noe som eg tenkte på om garantien, For du den ikke opp om du flytter den til en annen ide kanal heller. Om du er sikker at det er disken som er ferdig får du en ny på garantien. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Et triks jeg brukte for å få tilgang til en WD disk var å sette den på ATA33 i stedet for ATA66(eller ATA100 i ditt tilfelle sikkert). Av en eller annen grunn funket disket etter det, men aldri med ATA66, irriterende at den ikke ville dø ordentlig. Og det var en ATA 66 disk, men etter ett krasj funket den aldri i den modusen igjen. Det jeg måtte gjøre var å gå inn i bios og sette ATA33 på denne IDE kanalen(UDMA mode 2). Var omtrent da jeg sluttet å tro på WD og har kjørt IBM uten problemer siden dengang. For dere som tror på WD: http://www.theinquirer.net/?article=5392 Har de en grunn til å forandre på garantien kanskje? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Quote: Den 2002-09-15 22:03, skrev Bjarne Petter:vet ikke Hva er poenget med å poste noe sånt noe? Hvis du ikke svarer så blir det på en måte "vet ikke". Du trenger ikke si at du IKKE vet... Over til harddisken så vil jeg nok si at den er gått til *******. Send den tilbake til webshoppen. Garantert en produksjonsfeil, med mindre det ikke er noe i kabinettet ditt som er løst og lager lyder. Hadde kanskje ikke frysi da men. Lenke til kommentar
dale Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Jeg bestille 2stk av WD120 8mb fra psdata.no og den ene hadde ved oppstart "de syke lydene du beskriver"... jeg sendte den inn, ventet litt for lenge(etter erfaringer med komplett gode service) og fikk en ny tilbake. Send den i retur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå