appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Dreiv å mekka på pcen til en kompis, tenkte å sette i litt ram og litt sånt og når vi åpna maskina var den FULL av støv og drit. Utrolig at ikke cpu-en har tatt kvelden for den var helt sikkert 90 grader varm. Ribba var så full av støv at det ikke gikk an å se mellom rillene! Nå har vi fått ut alt støvet, satt på 2 vifter på cpu-ribbe (en ekstra i tillegg til den gamle) men den kjører likevel på 66-67 grader uten last. Hva er feilen? Ribba sitter godt og det er 2 vifter! Irriterende. Endret 3. februar 2006 av appelsinbrus Lenke til kommentar
reds Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Har du byttet kjølepasta? Den er vel litt "sliten" tenker jeg. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 trenger ikke om å skifte kjøle pasta... den blir aldri sliten... men derimot kan du ta vekk den ene viften. 2 vifter opp på hverandre kan faktisk gi dårligere luft strøm enn bare en. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Har bytta kjølepasta og alt sitter som det skal. Det er også _skikkelig_ gjennomtrekk gjennom ribba.. lufta går inn på toppen og den ene siden og blåser en ganske god vind ut på de andre sidene. Ribba er helt kjølig på toppen og varm i bunnen. Helt merkelig. Endret 3. februar 2006 av appelsinbrus Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 hvilken CPU er det snakk om'? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 AMD Ahtlon 1333 mhz. Ikke helt ny. Rart en så liten cpu lager så mye varme i det heletatt.. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 ingen som har noe lurt å foreslå? Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hvis det er en god gammal t-bird så utvikler disse vanvittig mye varme! Min gamle t-bird 1.4ghz lå aldri under 60 grader! Selv med grei vifte og fint lag med pasta.. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Hvor varm var den på det varmeste da? Ok om den kommer opp i 80 grader under last, liksom? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Ville prøvd å fjerne vifta på siden. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Men det er jo kald luft som kommer ut?? Ribba er kald, men cpu-en kjører likevel så varmt som den gjør. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Min teori er at den vifta som står på siden blåser bort en kalde luften før den treffer CPU'en. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Det kan jeg si med en gang at den ikke gjør. Begge viftene blåser mot ribba og ribba er _kald_ bortsett fra helt nederst ved cpu-en. Btw, lufta skal jo ikke treffe cpu-en heller da, den skal kjøle ribba. Og ribba er kald. Endret 3. februar 2006 av appelsinbrus Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 ja. jeg skjønner det.. var litt klønete ordlagt. Men igogmed at du sier at kjøleren er kald så kan jo ikke CPU'en ha nådd 80 grader. da ville du brent deg på kjøleribba hvis du hadde tatt på den. Jeg nekter å tro at CPU'n er 80 grader, samtidig som kjøleribba er "kjølig". Mulig det er temperaturavmålingen som fucker? Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Vil tro temperatur i bios er rimelig nøyaktig...? Nei jeg tuller ikke, kjører på rundt 66-67 grader og ribba er kald. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 da har du montert feil. Det er åpenbart ikke godt nok kontakt mellom ribba og CPU hvis den er kald. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Ok. Da skal jeg ta den ut ribba og sette den i på nytt. Takk for svar, folks. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 På disse CPUene er det mye varme som skal overføres på lite område, så da blir det ekstra viktig med bra kjølepasta, riktig montering og at det er press på ribba slik at den alltid er presset ned til CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå