JulianR Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Har altså fått et tilbud på en ny PC, prisen kommer på 10500,- Noen som kan si noe om dette? § AMD Athlon 64 X2-prosessor 4200+ § 2 GB DDR-SDRAM § 250 GB Serial ATA-harddisk (7200 rpm) § 160 GB Personal Media Drive § NVIDIA® GeForce 6800 § 256 MB grafikkminne § DVD-stasjon 16x maks. § DVD-opptaker To-lags ±R/ ±RW 16x/2,4x maks med støtte for LightScribe-teknologi § 10/100BT nettverksgrensesnitt § IEEE 1394 Firewire®-grensesnitt § 9-i-1 minnekortleser § TV- og FM radio-tunerkort med fjernkontroll § Trådløst LAN 802.11 a/b/g § Creative Sound Blaster® Audigy® 2 ZS 7.1 § Microsoft® Windows® XP Home Edition _______________________________________________________ Syns dere jeg heller burde hive på et 7800 GT/GTX istedet for 6800? Får jeg en god spill maskin da? Takker for svar Mvh Julian Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Ja, gå for 7800GT/GTX, og for all del: Bygg pc`en selv! Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Trenger du virkelig egen DVD leser? Bruk pengene på grafikkort i stedet! Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Enig, mener at det er bortkastede penger å kjøpe en dedikert DVD-leser, da en DVD-brenner gjør samme jobben.. Ellers så den jo grei ut. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 7800GT hadde vel vært noe ja! Jeg vil heller si at minnekortleseren er med bortkastet enn DVD-spilleren men.. Lenke til kommentar
JulianR Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Takk for svar Men hvilken av disse er den såkalte DVD-leseren som ikke er vits å ha: § DVD-stasjon 16x maks. § DVD-opptaker To-lags ±R/ ±RW 16x/2,4x maks med støtte for LightScribe-teknologi Beklager, er litt nybegynner på det her Men hvis jeg fjerner den og setter på et 7800 GT, er det en bra spillpc da, som kan dra de kraftigste spillene fint? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Takk for svar Men hvilken av disse er den såkalte DVD-leseren som ikke er vits å ha: § DVD-stasjon 16x maks. § DVD-opptaker To-lags ±R/ ±RW 16x/2,4x maks med støtte for LightScribe-teknologi Beklager, er litt nybegynner på det her 5548191[/snapback] Den første. I DVD-brenneren har du også DVD-spiller. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 § DVD-stasjon 16x maks. = dvd-leseren.. men hadde fjernet minnekort leseren før den ;P Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Sløy vekk DVD-ROM, TV-tuner, Personal Media Drive, kortleser og WLAN, og legg på 7800GT skjermkort og windows xp pro. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Tja, greit med ekstern harddisk da! Det samme med WLAN.. men ellers kan man luke ut ting man ikke trenger.. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hvis han har tenkt til å spille på nettet med pcen, taper du på å bruke wlan hvertfall. Mister mye pakker på veien, som vil føre til tap i diverse spill. Jeg ville gjort som Ar`Kritz sier. Så slipper du uvesentlige ting Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Etter oppsettet til JulianR ser det ut til å være en HP Pavilion w5195.no han har fått tilbud på. Tror det er vanskelig å endre mye konfigurasjon på denne (dersom det er PC-en jeg tror) Ellers er prisen bra. Trenger nå ikke å bruke WLAN, er vel også vanlig nettverk tilstede. Endret 3. februar 2006 av Bolson Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 vel jeg fikk min pc levert med en DVD brenner og etterhvert så fant jeg ut at noen spillcder og DVD-filmer kunne faktisk ikke spilles av på den løste problemet med å kjøpe en DVD-leser som tok alle de brenneren ikke kunne så jeg kan anbefale og legge in et par hundringser på det pluss at kopiering rett fra plate blir et alternativ Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Men hvis jeg fjerner den og setter på et 7800 GT, er det en bra spillpc da, som kan dra de kraftigste spillene fint? 5548191[/snapback] Med 7800 GT kan du dra de kraftigste spillene kjempefint. Med 7800 GTX (hvis du har råd) kan du dra de sykeste spillene som kommer om 3 år på best grafikk. Kanskje litt dårlig sagt, men 7800 GT kan faktisk klokkes høyere enn noen uheldige GTX eiere som - eller få mer 3dmark 06 poeng da... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 og gå for windows xp home Lenke til kommentar
JulianR Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Hva er best av XP Home og XP Professional? Men jeg har endret litt på oppsettet og har konfigurert en Dell Dimension 9150. Denne virker "en smule" bedre enn den som er nevnt ovenfor. Hva kan dere si om dette? Prosessor: Intel® Pentium® 4 640 Prosessor med HT-teknologi (3.2GHz, 800 FSB, 2MB Cache) Microsoft Operativ System: Ekte Windows® XP Professional, SP2 Minne: 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (4x512MB) Minne Harddisk: 250GB Serial ATA (7200rpm) Harddisk med 8MB DataBurst™ cache Optiske enheter: 16x max. DVD+/-RW & 16x DVD-ROM Mediekortleser: Intern 13-in-1 Mediekortleser Skjerm: Dell 19" 1905FP UltraSharp™ Digital Flatskjerm TCO'99 (Justerbar stand) Grafikkort: 256MB nVidia® GeForce® 7800GTX Single Card Grafikkort + programvare, mus, tastatur og service m.m. Men ser dette greit ut eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 man kan ikke si hva som er best av home eller pro det er etter behov og du har ikke bruk for pro home er laget for hjemmepcer og privatpersoner mens pro er mer en bedrift og proffesjonell versjon Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 og gå for windows xp home 5549365[/snapback] Nei, nei, nei!! XP PRO er det du skal satse på....er jo mye mere fleksibelt....har hatt flere som bytter ut XP HOME med XP PRO............ Lenke til kommentar
HAG Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 XP Pro skal visstnok ha flere/bedre nettverksegenskaper enn XP Home Win var framme og sa (skreiv i en "timeplan") at all support til XP Home skulle opphøre ganske snart (Når neste operativsystem "over" XP var sluppet) - blei store bølger med den uttalelsen - Win krøp til korset og sa at XP Home ikke skulle "gravlegges" så fort - Med den uttalelsen (planen) viser det hvor høyt Microsoft verdsetter XP Home Edition :!: . Lenke til kommentar
JulianR Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Okey, men noen som kan si noe om det sist nevnte oppsettet (se litt opp)? Ser det ikke bra ut da? 3,2 ghz prosessor, 2 gig ram, 250 gb harddisk, 7800 gtx? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå