the white lotus Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg kunne kanskje tenke meg å kjøpe en tablet pc til bruk i studier etc (les: lage notater etc). Har samtidig lyst til at den skal kunne spille av film, brukes til fotoredigering etc uten de store vanskelighetene... Kanskje aller viktigst av alt er vekten. Noen forslag?? Takk Lenke til kommentar
Heiper Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Siden du sier på slutten der at vekt er viktig, så ville jeg gått for IBM X41 Tablet. Denne er bunnsolid og den letteste av alle Tablets som har fast tastatur. Man kan finne lettere, men da må man gå med på "Slate" typen, altså de som tastatur noe man må koble til, som ikke sitter på de fast hele tiden. Jeg sitter selv med en Toshiba m200, og hovedgrunnen til det var skjermen som hadde høyere oppløsning enn noen andre 12" tablets, da det var viktig for meg. Denne veier ca 0.5 kg mer enn IBM maskinen, og man merker det hvis man bærer mye på de. IBM'en kan også tilkoble et ekstra batteri så den kan holde ut i over 8 timer, men da går det selvfølgelig litt ut over vekten igjen. Den har fått strålende kritikker over alt. Du får bare spørre hvis det er noe innefor Tablets du lurer på, men det aller beste tipset jeg kan gi er å sjekke ut TabletPCBuzz forumet, det beste tablet forumet du kan finne idag. -Heiper- Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Bare dumt den koster 18.000kr++ ifølge prisguiden...så oppmot 20k med ekstra minne, harddisk og kanskje noe docking-dilldall i tillegg. 2006 blir nok ikke Year of the Tablets det heller, nei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå