Gå til innhold

Danger den D4 / D5 Pumpe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er allikevel gevinsten med en slik pumpe?

Den støyer jo litt, og holdt opp imot de antakeligvis ganske beskjedne forbedringene den kan gi, ville jeg kanskje betenkt meg litt.....

Men prøv gjerne, og fortell oss også hvor mye bedre temperaturer du oppnår med pumpa!

Lenke til kommentar
En kraftig Eheim-pumpe burde jo holde i massevis og i tillegg er de jo ganske støysvake imotsetning til disse. Men ser jo ut som et råskinn!

5549356[/snapback]

Jeg har en eheim 1250 pumpe, men har ikke plass til den i kabinettet .. derfor må jeg kjøpe ny, kan jo også sette dangder den pumpa / swiftech pumpa på en rheobus!

Spørsmålet er allikevel gevinsten med en slik pumpe?

Den støyer jo litt, og holdt opp imot de antakeligvis ganske beskjedne forbedringene den kan gi, ville jeg kanskje betenkt meg litt.....

Men prøv gjerne, og fortell oss også hvor mye bedre temperaturer du oppnår med pumpa!

Grunnen for at jeg vill ha en slik pumpe er fordi den er ganske liten og lett å plassere, samt at den har en fin flow..

Når jeg har fådt pumpa skal jeg nokk poste hvilke temperaturer jeg får imotsetning til den gamle pumpa!

Lenke til kommentar

Grunnen for at jeg vill ha en slik pumpe er fordi den er ganske liten og lett å plassere, samt at den har en fin flow..

Jeg har en slik pumpe selv og den hyler såpass at jeg er nødt til å pakke den inn i isolasjonsmateriale for at det skal være levelig foran pcen.

I denne worklogen brukte cc 50 mm isolasjon på hver side av pumpa, og da blir den ikke særlig liten..

Vil derfor heller anbefale AP1500, eller "mcp 350", eller 2 c-systems pumper. Omtrent samme flow, med betydelig lavere støynivå!

Lenke til kommentar
Bråker den så jævlig? kan du sammenligne den med en 30db vifte eller noe annet?

5561507[/snapback]

Vanskelig å sammenligne med ei vifte i db. Ei vifte vil jeg si har en mer "summende" lyd, mens den pumpa her hyler. Litt som den høyfrekvente lyden fra gamle tv-apparat.

5562946[/snapback]

Det er jo ikke så ille, lure på om den dem har på microplex er like "ille".. men jeg går for de pumpen, har ikke så stort annet valg!

Eller som en mygg, innestengt i et syltetøyglass.

Haha, var det seriøst? :!:

Endret av Badjoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...