Gå til innhold

Lage en extra bruker i window server 2003 ent.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og med det mener du i Active Directory?

Kjør opp AD og enkelt og greit trykk Add User :)

Edit: I'm in :p

Gå på start > Run og skriv mmc gå deretter på file > Add/remove snapin module > Add.. og velg Active Directory Users and computers og lagre konsollet på f.eks skrivebordet

Endret av Cultofluna
Lenke til kommentar

Jeg trenger en extra bruker som skal få bruke Remote Desktop Connection. Uten og måtte gi han passord til Administrator accounten.

Jeg skal prøve og sette opp et Active directory nettverk her hjemme i huset. Det jeg lurer på hvordan man gjør.

Lenke til kommentar
Jeg trenger en extra bruker som skal få bruke Remote Desktop Connection. Uten og måtte gi han passord til Administrator accounten.

Jeg skal prøve og sette opp et Active directory nettverk her hjemme i huset. Det jeg lurer på hvordan man gjør.

5545547[/snapback]

Remote dekstop setter du op ved å høyreklikke på my computer > Remote og hake av "Enable remote desktop on thos computer" Gå deretter på Select remote users og legg til en bruker der

Edit:

Regner med du ikke er i ett domene med serveren..

Når du har åpnet "Select remote users" så trykker du på den blå teksten under Add og Remove og legger til en bruker under Users der

Skal du ha pålogging til server gjennom pc?

Ihvertfall må du sette server opp som domene.. Dette gjør du via "Manage Your Server" > Add a role

Endret av Cultofluna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...