Gå til innhold

Korleis lage "skremmfilm"-lyd?

Earendil

Anbefalte innlegg

Litt usikker på kvar eg skal poste denne tråden her, så den havna under "Annet".

Held no på å lage ein animasjonsfilm der eg gjerne vil ha ein "skrekkfilmlyd" som lydeffekt. Dykk kjenner til denne lyden, ein slags høgfrekvent, skrikande lyd. Kan høres ut som at lyden kjem frå ein synth. Har brukt Garageband til å prøve å lage denne lydeffekta, men ingen synthar gav tilfredstillande resultat.

Nokon som veit korleis eg kan lage denne lyden? Nedlasting er lite aktuelt, fordi at eg vil at alt på filmen skal være sjølvlaga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha en skikkelig lyd, må du få tak i noen med en fiolin.

Han/hun spiller så en lys tone med en trill. Ta det opp.

Men med bare en fiolin kan det høres kjipt ut. Ta opp flere ganger og legg de over hverandre. Prøv å spill med ters-, kvart-, eller kvintavstand for å skape litt polyfoni.

Lenke til kommentar

Husk at slike lydsnutter er copyrighta. det finnes tross alt firma som lever av "leie ut" lyder til diverse formål....hvis det er ett filmprosjekt så burde slikt være i orden..iallefall hvis det er noe halvveis seriøst.

Tror det billigste ville være å oppsøke en vennligsinna fiolin spiller og bedt om hjelp. Legg ut notis på den lokale musikkskolen..? Evt møte opp når strykerseksjonen på symfonien har øvelse og be fint om de kan hjelpe deg i 5 minutter...(husk opptaksmedium ;) )

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Du skulle fått til like lyder som det er i the shining filmen, omg dem er syk >.<

Du kan jo sjekke ut ejay programmet ? vet ikke om det er noe særllig der, men du kan sjekke det ut.. tror det skal være en trial version av det eller.no

Lykke til..

Lenke til kommentar
Noke sånn, men å bestille ein "vasstelefon" til 800$ er uakseptabelt. Dette er ein nullbudsjettsproduksjon.

Ser kanskje ut som at eg må krype til korset og laste ned ei slik lydeffekt.

5551481[/snapback]

Lydfilene som er linket til i artikkelen på engadget kan du bruke fritt, såfremt du overholder lisensen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...