Earendil Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Litt usikker på kvar eg skal poste denne tråden her, så den havna under "Annet". Held no på å lage ein animasjonsfilm der eg gjerne vil ha ein "skrekkfilmlyd" som lydeffekt. Dykk kjenner til denne lyden, ein slags høgfrekvent, skrikande lyd. Kan høres ut som at lyden kjem frå ein synth. Har brukt Garageband til å prøve å lage denne lydeffekta, men ingen synthar gav tilfredstillande resultat. Nokon som veit korleis eg kan lage denne lyden? Nedlasting er lite aktuelt, fordi at eg vil at alt på filmen skal være sjølvlaga. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hvis du skal ha en skikkelig lyd, må du få tak i noen med en fiolin. Han/hun spiller så en lys tone med en trill. Ta det opp. Men med bare en fiolin kan det høres kjipt ut. Ta opp flere ganger og legg de over hverandre. Prøv å spill med ters-, kvart-, eller kvintavstand for å skape litt polyfoni. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Takk, takk! Skal høre med ein bekjent om han kan hjelpe meg. Nokon som har fleire, evt enklare forslag? Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 http://www.engadget.com/2006/02/03/music-t...the-waterphone/ -- Noe sånt? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Noke sånn, men å bestille ein "vasstelefon" til 800$ er uakseptabelt. Dette er ein nullbudsjettsproduksjon. Ser kanskje ut som at eg må krype til korset og laste ned ei slik lydeffekt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Husk at slike lydsnutter er copyrighta. det finnes tross alt firma som lever av "leie ut" lyder til diverse formål....hvis det er ett filmprosjekt så burde slikt være i orden..iallefall hvis det er noe halvveis seriøst. Tror det billigste ville være å oppsøke en vennligsinna fiolin spiller og bedt om hjelp. Legg ut notis på den lokale musikkskolen..? Evt møte opp når strykerseksjonen på symfonien har øvelse og be fint om de kan hjelpe deg i 5 minutter...(husk opptaksmedium ) Endret 4. februar 2006 av MrLee Lenke til kommentar
KillerX Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Du skulle fått til like lyder som det er i the shining filmen, omg dem er syk >.< Du kan jo sjekke ut ejay programmet ? vet ikke om det er noe særllig der, men du kan sjekke det ut.. tror det skal være en trial version av det eller.no Lykke til.. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Skal eksperimentere litt meir med Garageband når eg kjem på skulen. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det du leiter etter er vel noe ala themet fra Psycho. Får du det til på lovlig vis (dvs. noen klarer å spille det, slik at du kan ta det opp), vil veld et være det ultimate. Alle som har sett Psycho bør hvertfall få litt adrenalin i blodet. Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Noke sånn, men å bestille ein "vasstelefon" til 800$ er uakseptabelt. Dette er ein nullbudsjettsproduksjon. Ser kanskje ut som at eg må krype til korset og laste ned ei slik lydeffekt. 5551481[/snapback] Lydfilene som er linket til i artikkelen på engadget kan du bruke fritt, såfremt du overholder lisensen. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Las det der, men er heller ikkj dei lydane eg vil ha. Trur faktisk også at eg klarar å unngå å bruke lyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå