AiKi Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Kjøpte meg et lydkort, Creative Audigy SE, for å erstatte det integrerte Realtek AC97-kortet. Lyden i høytalerne ble mye bedre, men mikrofonen er det verre med. Det er rett og slett veldig lav lyd, min mikrofon er ikke av de beste, men det har fungert før, vet jeg. Kortet (driveren) mangler Mic-boost, som gjør en stor forskjell. Noen som vet hvordan jeg kan få skrudd på micboost, evt. finne en driver som passer? (Kortet mitt het bare Audigy SE, men finner ingen drivere på Creatives sider. Har forsøkt med to andre, som het LS (SE), men her sa driverinstallasjonen klart ifra om at den ikke fant noe kompatibelt kort. Pr. nå kjører jeg mikrofon på integrert kort, og avspilling på Audigy'et. Vil helst ha begge på et, så er det noen som har en ide? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Du bør uansett avinstallere integrert kort, og deaktivere det i bios, ellers er risikoen stor for konflikter..Her fant jeg noe.. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Snakket med en over TS, og han kjørte det slik jeg gjør nå. Men den du linket til, har jeg forsåvidt sett allerede, problemet er at kortet mitt bare heter SE, og jeg finner ikke ut LS eller DE. Skal forsøke å finne produktnummeret, jeg mener å huske at det står på selve kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå