ponke Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Javel, da fant vi endelig ut det. En fyr som ikke ga opp på aoaforums.com fant endelig løsningen. Først: barenziah Ifra South Haven, MI Skal ha all ære for dette. Jeg har: Epox 4G4A+ P4 2GHz NW @ 2,6 Ghz 512 MB DDR 3200 @ 174Mhz DDR POV Ti4200 128 XP @ Ti4600 Men slik kunne jeg ikke kjøre dataen før han barenziah fant ut problemet. Og her kommer det. Quote: DING! DING! DING!!!! Well after some more testing...( good thing I have a ton of old hard drives) I have several set up's going on different hard drives. All are using Highpoint 2.32 drivers and set as Raid 0. Also the ram is in Dimm 1 and Dimm 3 and also ran with ram in Dimm 1 and Dimm 2 with the same results. The problem seems to be that you cant run ram at DDR 400 in Dimm 1 only Dimm 2/3 so you can only use one stick at DDR400.1st setup= Win XP with Intel INI drivers and Nvidia Det 30.82 drivers running at DDR 400 with 2 sticks of 512-3200 ram will not load Windows all the way. This happens with any Det drivers above 22.402nd setup= WinXP with Intel INI drivers and Nvidia 22.40 and below drivers running at DDR 400 with 2 sticks of 512-3200 ram WILL load Win XP. With this setup I can surf the web, open doc files and so forth but anytime I load a game or something like 3dMark or GL Express it will lock up.3rd setup= Win XP WITHOUT the Intel INI drivers WITH Nvidia Det 30.82 drivers running at DDR 400 with 2 sticks of 512-3200 ram Win XP load just fine.Then I loaded up Dungeon Siege and it ran fine also.So then I thought "Well it must be a problem with the Intel INF drivers and the Nvidia drivers when running the ram at higher speeds on this board". So off to work I went. Å joda, det han sier er helt riktig. Ihvertfall for meg. Jeg har et Nvidia skjermkort, og har problemer med overklokking når jeg bruker det og tester i en OpenGL eller D3D applikasjon. Om jeg bruker det integrerte så klikker det aldri. Og dette kommer enten av driverne til "Intel ® 82845G/GL Processor to AGP Controller" er noe rart med eller Nvidia sine drivere... For når jeg avinstallerte/fjernet den driveren, så fungerte alt fint. Jeg kjører min maskin nå på det som står ovenfor. Helt stabilt... Men problemet er, når du ikke har disse driverne installert. Så minker ytelsen drastisk... Ikke at ytelsen er dårlig, for den er langt ifra det. Jeg får 96 FPS i 1600x1200 @ Høy kvalitet i Q3A. Men bare 8000 stusselige 3Dmark i 3Dmark 2001 SE (build 330). Men husk, det er viktig at du Men nå er spørsmålet: Er dette Intel sine driveres feil, eller Nvidia sine... Nå oppfordrer jeg de som har dette hovedkortet. Til å skaffe seg et annet skjermkort enn Nvidia til å teste. Og si ifra om det fungerte med Intel sine drivere installert med f. eks et R9700 kort eller R8500 kort. Og si om de fikk overklokket som de burde da. For det får sannelig jeg. Men jeg har inget Ati eller lignende kort til å teste med... Så alle dere med Epox 4G4A+, finn frem et annet kort enn Nvidia sitt... og prøv å overklokke med alle Intel sine drivere installert... og si ifra om dere fikk overklokket like mye som med Intel sin "Intel ® 82845G/GL Processor to AGP Controller" driver fjernet. La oss finne svaret nå gutter :smile: Hilsen kjello2 P4 @ 2,6 Ghz + Ti @ 4600 + 512 MB DDR = 8000 3dmark... FAKTA! La oss sjekke om det er slik med Ati (og andre) også... Så vet vi om vi må kvitte oss med hovedkortet eller skjermkortet! [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-09-15 23:56 ] Lenke til kommentar
ponke Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Og for dere som vil lese hele greia: Tråden hvor "bar" setter hypotesen ut i live [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-09-15 21:48 ] Lenke til kommentar
ponke Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Noen benchmarks: Q3A 1024x800 High Quality : 167 FPS Fastest : ca 250-260 1600x1200 High Quality : Alltid litt over 100, 101, 102 og rundt der 3dmark 2001 SE Build 330: Default: ca 8000 Lenke til kommentar
ponke Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Hadde vært fint om de, jeg vet det er noen, med Epox 4G4A+ hadde svart meg på de spørsmålene angående Ati skjermkort... Om de har samme problem med overklokking... ? Lenke til kommentar
Corn Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Fint at du greide å grave opp det her. Rare greier.. Men siden epox fyren i det forumet sier at de jobber på det, så blir det vel fikset noen nye drivere snart håper jeg (da dette ser ut til å være driver problem) Edit: Quote: If you only use one stick in either Dimm2 or 3 then you can run at DDR400 no problem even with the Intel Processor to AGP controler driver instaled Så da er de som bruker en minnebrikke reddet eller? Kjello2: Bruker du en eller to minnebrikker? Har du den evt ene i dimm 1? Edit2: Synes det er ganske bra gjort å ha 6 av 7 meldinger i en tråd; Har du hørt om edit knappen? :razz: [ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-09-15 22:25 ] Lenke til kommentar
ponke Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Takk for det ja. Jeg tenker prøve Windows 2000 for å sjekke om det er samme problem der. Men det blir vel imorgen. Ellers, er litt kjipt å bruke angreretten på så konge skjermkort som POV 4200 XP = 13000 3dmark! Men jeg kommer til å bruke den om noen her forteller at de ikke har dette problemet med f. eksempel R9700... Kan noen være så snill og prøve å skaffe resultater av et Ati system... På forhånd takk! :smile: [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-09-15 22:18 ] Lenke til kommentar
ponke Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 3dmark 2001 SE resultat da den var stabil i 2.4 Ghz for en tid. Dette varte faktisk ganske lenge... Men jeg får den ikke stabil på 2.4 uansett hva jeg gjør. Jeg må avinstallere den AGP driveren, som forklart, for å få den stabil om jeg skal klokke mer enn 2.2 Ghz... Huffameg :sad: Lenke til kommentar
ponke Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Quote: Så da er de som bruker en minnebrikke reddet eller?Kjello2: Bruker du en eller to minnebrikker? Har du den evt ene i dimm 1? Har den i dimm 2. Minnet er en 512 MB DDR 3200 brikke. Jeg har stabilitetsproblemer når jeg overklokker med de AGP driverne installerte. Quote: Edit2: Synes det er ganske bra gjort å ha 6 av 7 meldinger i en tråd; Har du hørt om edit knappen? :razz: Joda... Om du ser litt nøyere etter ser du at jeg nesten har editet hver eneste en. Men jeg popet bare raskt innom for å skrive resultater... Bare la til svaret da. Beklager om det er så fælt. Men dette var også en "progress"-bar lignende approach. Derfor la jeg ikke alt i en post. I det tilfellet noen skrev mens jeg skrev... Whatever :razz: Lenke til kommentar
Corn Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Nei da, er ikke ille :smile: Da hadde jeg brukt en slik smiley " " Jeg leste litt mer i det forumet, og du kan jo prøve noen beta bioser fra tweaktown Lenke til kommentar
ponke Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Jeg har snakket med en som prøvde en betabios ifra Tweaktown... Det endte med herpet kort. Biosen nektet å godta noe minne. Han var tvunget å sende det tilbake. Han fikk lignende feilmeldinger som jeg fikk med mitt nye kort for noen dager siden. Det kortet jeg har nå er helt OK. :razz: Så, jeg er litt redd for å teste en betabios, om du skjønner. Forresten er det ingen betabios... men en gammel en. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Hei Jeg har fulgt med på tråder angående dette Epox-kortet en stund nå (to forskjellige versjoner ute og går etc.) og kommer nok til å kjøpe det.. "Kjell": Corn spurte deg om du kjører en eller to brikker.. Hvor er den/de plassert? Hvis noen gidder å ta seg bryet med å sende meg en mail når dette er løst, så er jeg takknemlig for det.. ([email protected]) Henning Lenke til kommentar
Corn Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Okay.. farlig ide :smile: Får håpe at EPoX/Intel/Nvidia ser litt på det her, og fikser det da. Når jeg leste litt mer grundig så viste det seg jo at EPoX antaglivis ikke vil se på det, fordi det innebærer overklokking, og det tar de jo ikke ansvar for Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 har nå prøvd å flytte minnebrikken i en annen port og har ati sin std driver på grafikkortet men det er helt umulig å komme over 333 i minnet Lenke til kommentar
Corn Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Prøvd å avinstallere de Intel driverne da? Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Hmm jeg har samme problem .. med innebygga skj.kort klarer jeg 3,1 Ghz.. med intel drivere gf4 og nvidia drivere så får jeg lockup på 2,5,26 rare bsod er .. 2,8 er heelt frys når kommer inn i windows, får en grønn stripe øvesrt på skjermen og stygge krrss lyder i høytalerne Bah.. Epox er rart.. Intel chipset au *vurdere SIS chipset neste gang ass.. * Lenke til kommentar
ponke Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Virker som om folk har misforstått litt... Se på bildet nedenfor. Det viser hvilken driver dere må FJERNE. Alltså, dere må fikse det slik at denne ikke vises. Eller, att det brukes "standard drivere" istedet. Som heter noe som PCI-bridge eller noe... Prøv å "RULLE TILBAKE TIL FORRIGE DRIVERE". Tror det var det jeg gjorde... TEST NÅ, alltså dere med Ati eller whatever. Gjerne dere med Ati og. Og legg ved benchmarks, slik at vi ser hvor mye MINDRE ytelse dere får... :sad: Lenke til kommentar
Corn Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Hmm, titt litt på denne linken: http://www.techwarelabs.com/reviews/mother...+/index_4.shtml Her får de kjørt rammen på 375DDR, de bruker Ati... Lenke til kommentar
ponke Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Quote: Den 2002-09-15 23:19, skrev Snekker`n:har nå prøvd å flytte minnebrikken i en annen port og har ati sin std driver på grafikkortet men det er helt umulig å komme over 333 i minnet ****, så dette er et problem som gjelder både Ati og Nvidia sine drivere. Da må feilen ligge hos Intel sine drivere da... Men for *******t da... :sad: Lenke til kommentar
Corn Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Så jo at de på vr-zone.com har kjørt minnet på DDR400 og de bruker et geforce3 kort. Kanskje dette problemet ikke skjer på alle EPoX kortene?? Jævlig forvirrende det her :sad: Lenke til kommentar
ponke Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Quote: Den 2002-09-15 23:50, skrev Corn:Hmm, titt litt på denne linken: http://www.techwarelabs.com/reviews/mother...+/index_4.shtmlHer får de kjørt rammen på 375DDR, de bruker Ati... Så på den... Litt ekkelt at det står: Quote: EPoX 4G4A+ (Intel 845G) for Intel Test System (Provided by EPoX)[..]128MB ATi Radeon 8500 (Provided by EPoX Tech Support) *ler* Jaja... Lurer på om jeg kan få et sånt av Epox Tech Support :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå