pianoforte Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Skal kjøpe meg digitalt videokamera og har sett på følgende modeller: Sony DCR-HC90 Panasonic NV-GS300 Panasonic NV-GS140 Panasonic NV-GS180 Setter også pris på om noen har noen andre forslag også. Det jeg skal bruke kameraet til er enkel filming på ferieturer ol. og kanskje å lage noen små filmer sammen med noen kamerater. Er ikke veldig opptatt av manuelle funksjoner, men kameraet bør helst ha mulighet for manuell fokus. Effekter og overganger i kameraet (som jeg ser en del kameraer har) har jeg overhodet ingen bruk for. Er avhengig av kompabilitet med Final Cut Pro, men det regner jeg med alle slike kameraer har. Lenke til kommentar
nietsrot Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg tror sony er et godt valg Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Panasonic'ene har 3CCD som gjør de overlegne i fargegjengivelse og skarphet i godt lys. I dårlig lys er de omtrent jevngode eller hakket over gode 1CCD kamera (selv om mye skulle tilsi at de faktisk yter dårlig i dårlig lys). I den siste stortesten jeg så av videokamera, fikk Panasonic sine 3CCD kamera de tre første plassene blant over 40 kamera. Det sier litt Lenke til kommentar
Pål B Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Ville definitivt satset på 3CCD-kamera. GS300 er vel så vidt jeg vet det rimeligste 3CCD kameraet med optisk bildestabilisering. Helt klart det jeg ville satt på toppen av listen for min egen del. Endret 5. februar 2006 av Pål B Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Ville definitivt satset på 3CCD-kamera. GS300 er vel så vidt jeg vet det rimeligste 3CCD kameraet med optisk bildestabilisering. Helt klart det jeg ville satt på toppen av listen for min egen del. 5554153[/snapback] GS-280 har også optisk bildestabilisator, men mangler DV-inn (har kun DV-ut. GS-300 har DV inn og ut, men det er vel eneste forskjellen tror jeg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå