Gå til innhold

GameVoice - Microsoft Sidewinder

Anbefalte innlegg

Jeg har lest i datablader om en Microsoft Sidewinder GameVoice ver 1.5 som visstnok skal være bra.

Har noen testet denne, eller hørt noe om den? Hva anbefaler dere dersom vi skal både spille lokalt og over internett (Counter-Strike). Prisklassen bør være opptil ca 500,-

Internettbutikkene skriver sjelden info om MS Sidewinder GameVoice, og aldri hvilken versjon det er. Bør jeg da skrive mail til dem og høre hvilken versjon det er de har? Noen anbefalte webshoper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-f5936

jeg har testa det...det er vel ikke akkuratt noe alternativ til keybordet...man må uttale våpen navnene ganske tydelig, pluss at det tar litt tid før kommandoen blir utført

Lenke til kommentar

Har MS Sidewinder GameVoice selv. Har brukt denne en god stund nå, og sammenlignet med andre headsett med mic i denne prisklassen syns jeg absolutt Gamevoice'en er den med best lyd. Har brukt den med spill i LAN og folk med andre løsninger klager ofte på lydkvalitet og skurring. Det har ikke jeg opplevd med Gamevoice. I tillegg får du jo "base-enheten" der du kan velge å snakke med en og en medspiller, hele laget, eller hele nettet hvis ønskelig. Du har også en enkel grei bryter for å velge mellom øretelefonene og evt. høytalere (som kan være koblet til samtidig.

Du snakker om versjonsnummer 1.5. Dette tror jeg ikke gjelder selve Gamevoicen, kun programvaren. Selv har jeg versjon 1.0 som fulgte med på CD. I ettertid har jeg oppgradert til 1.5 ved å laste ned denne oppdateringen fra Microsoft sine sider.

Mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

Har kjøpt Game Voice, og synes den fungerer bra, MEN: av en eller annen idiotisk grunn følger det ikke med en profil for Counter Strike...! Er det noen som har et bra oppsett/profil å dele med meg? Har lett på nettet, og finner profiler for masse spill, men av en eller annen grunn ingenting til CS...

Tnx,

Djengis

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hardwaren fungere meget bra i XP, ingen problemer. Headsettet er utrolig behaglig å ha på med bra lyd. Bruker det en del i forbindelse med mmorg spilling og er veldig fornøyd.

Softwaren på den adre siden, syntes jeg ikke noe spesielt om. En eller to av oss som har gamevoice får koblet opp og snakket. Skal du derimot legge til venn nummer tre eller fire, (ja jeg har faktisk fire venner) så blir det fort problematisk.

Spesielt dersom en av vennene dine ikke har fått summet seg til å kjøpe gamevoice men kjører et anne headsett som gjør at han må kjøre freeware versjonen av programvaren, da blir det bare trist.

Kvaliteten på lyden i gamevoice programvaren er noe av det absolutt bedre jeg har testet.

Ellers når det gjelder chatting, så endte vi opp med å bruke 'voicechatt' server og klienten til microsoft som de har gitt ut som en demo på direct-<et eller annet>.

Gode tips for å få gamevoice softwaren til å fungere i Xp. Problemet er å få lagt til flere personer til en chatt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Går ut fra at det er en del av dere som har brukt Gamevoicen til å lage Voice makroer...

Jeg sliter litt når jeg skal lage laaaaange makroer i Anarchy online.

(for de som spiller ao, for å utføre alle buffer før kamp f.eks)

Problemet er at pause funksjonen på 100ms ikke er nok. For å få makroene til å fungere er jeg avhengige av litt lengre pauser..

Så er det noen der ute som vet hvordan man kan justere eller lage lengre delayer????

Kunne tenkt meg flere forskjellige 500ms, 1000, 2000 ms osv...

Håper noen vet dette, eller kan finne det ut.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...