Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøpsråd trådløs ruter

Anbefalte innlegg

Trenger gode tips til ruter, skal koble til stasjonær + bærbar, og IP-telefon. Har ikke minste peil på rutere, så jeg må ha ting inn med teskje. Førsteprioritet er stabil linje som sikrer kvalitet på responstid når jeg spiller. Lydkvaliteten og sambandet med IP-telefonen bør være god. Linja er 2.2 Mbit inn, og 640 kbit ut.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vil anbefale linksys WRT54GS , jeg har 1 stasjonær, 2 stk bærbar og en iptelefoni fra telio på denne og alt fungerer utmerket.

EDIT , rettet skrivefeil

5545249[/snapback]

Så den fungerer bra til internett-spill også? Vet du tilfeldigvis hvor jeg kan få tak i den til en grei pris?

Andre forslag?

edit: fant den i pris-guiden :thumbup:

Endret av dvd-jan
Lenke til kommentar
Anbefaler D-Link DGL-4300, denne har QoS som lar deg bestemme hvilken trafikk som skal prioriteres. Veldig enkel å bruke.

5545540[/snapback]

Hm, ca dobbelt så dyr som den andre, men den QoS-funksjonen virker fornuftig å ha. Beste kjøp med QoS, pris/kvalitet?

En ting til: er de fleste rutere like gode på sikkerhetsfunksjoner?

Endret av dvd-jan
Lenke til kommentar

Du får 3djeparts firmware til Linksys WRT54GS og WRT54G (v1-4) som har QOS og masse andre muligheter, blant annet øking av sendeeffekt. V5 av WRT54G bør man holde seg langt unna da denne er basert på en helt annen og mindre fleksibel platform, at den er buggete som fy hjelper heller ikke.... Vil nok bedre seg med nyere firmware men.....

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...