Gjest Yoshi Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hoy! Holder på med en flashanimasjon hvor handlingen ligger til et snølandskap. Derfor er jeg på leting etter arktisk-inspirert musikk. Jeg ser etter noe i et nokså høyt tempo som er morsomt å høre på. Gjerne instrumentalt, men vokal gjør ikke noe. På forhånd takk. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Altså musikk laget av folk bosatt i arktiske strøk. Eller? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Immortal. Winter black metal! De er inspirert av vinter og har nokså høy tempo. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg synes musikken fra filmen Orions belte (handler om Svalbard) passer fint til slike ting. Men jeg husker ikke hva den heter. Prøv å søke på Svalbard theme eller noe sånt. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Bel Canto! White-out conditions. Og andre godbiter. T'Weed Lenke til kommentar
Katalysator Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hvis du ikke har noe i mot ANtarktisk musikk så kan jo Vangelis' album "Antarctica" være noe? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Biosphere - Substrata Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Arktisk pop er en egen sjanger, men det finnes også en god del arktiskinspirerte sanger i alle mulige sjangre. Takk for tips, skal sjekke ut Kom gjerne med mer Lenke til kommentar
johnj Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 - Geir Bøhren + Bent Åserud - "Rubicontema Version II" - Geir Bøhren + Bent Åserud - "Svalbardtema" - Vangelis - "Antarctica" - Vangelis - "Apocalypse Des Animaux" - Vangelis - "Alpha" - Vangelis - "Dervish-D" - Vangelis - "Pulstar" - Jean Michel Jarre - "Oxygene" - Jean Michel Jarre - "Equinoxe" - Christmas Raindance - "The Chosen One" Alle instrumentale låter som kanskje passer. Noen er mer up-tempo enn andre. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 http://www.rost-music.tk/ Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) eskimomusikk da? Endret 5. februar 2006 av Rakib Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Ikke akkurat rask musikk, men; Solar Fields - Third Time (Album Version) Carbon Based Lifeforms - Epicentre (First Movement) Electric Universe - Longing Forøvrig ser jeg Jean Michel Jarre er nevnt, men Oxygene Part 2 og Oxygene Part 4 er ekstremt "kjølige" låter. Endret 7. februar 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå