Gå til innhold

fjerne "telenor knappen" på k600i?

phax

Anbefalte innlegg

hei, fikk idag min k600i, denne er ikke operatørlåst eller no sånn men har likevel den telenor knappen nede til høyre hjørnet. noe jeg synes er veldig rart, denne telefonen er jo ikke sponsa av telenor på noe vis? Regner med det er slik som andre SE telefoner at denne knappen opptar noen av de mest brukte funksjonene, slik som å sette telefonen på lydløs, skru av og på BT osv osv.. har derfor veldig lyst og få fjerna denne.

noen som vet om jeg kan levere den inn og få fikset dette? isåfall hvem gjør slikt? evt om det er mulig og oppdatere Firmware selv med rett utstyr?

irriterer vette av meg at telenor skal ødelegge telefoner på denne måten ved og fjerne deler av funksjonaliteten.. er som at en pc fra dell f.eks skulle ha snarvei til hjemmesiden deres istedet for win knappen. idioti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonen din har Entry, fra Telenor og må fjernes ved å legge inn ny firmware. Dette kan du gjøre med riktig utstyr (2 in 1 cable for eksempel) og riktig programvare (Davinci eller Totalmultiserver)

Du kan også levere denne inn til et servicecenter eller butikk som sender videre til servicecenter.

Endret av Holtemann
Lenke til kommentar
Telefonen din har Entry, fra Telenor og må fjernes ved å legge inn ny firmware. Dette kan du gjøre med riktig utstyr (2 in 1 cable for eksempel) og riktig programvare (Davinci eller Totalmultiserver)

Du kan også levere denne inn til et servicecenter eller butikk som sender videre til servicecenter.

5545220[/snapback]

Har telenor lov og legge inn entry på mobiler som selges uten operatør sperre eller med abonnement av noe slag? det står forresten ikke entry, er bare en telenor mobil logo. og når jeg trykker på knappen får jeg bare opp feilmelding, sannsynligvis siden jeg ikke bruker telenor.

jeg kan altså ikke bare oppdatere FW med dette programmet og en DSS-25 bordstativ eller DCU-60 USB-kabel som det står der?

Lenke til kommentar

Hadde det på min T630, fjerna alt av bluetooth osv, så måtte inn i menyen, nå med ny tlf uten det FAENskapet der så bruker jeg det minst en gang om dagen.

Du kan jo kjøpe et point hos davinci og flashe telefonen med en annen F/w.

Davinci støtter nå DUC60 kabelen, som følger med vertfall til k750i. Kanskje den støtter den din tlf kabel også? Har du den nye kontakt standarden?

Lenke til kommentar

k600i har ikke den nye kontakt standaren nei.. :(

så da må jeg bruke en sånn dc-25 docking stasjon.. har en kompis litt unna som har en slik. se om jeg ikke får testa..

får man tak i FW uten denne telenor logoen da? eller er det noe alle k600i har?

Lenke til kommentar

ja jeg syntes også dette var rart. den er ikke låst, bruker chess uten problemer, og fikk opplyst fra selger at den ikke var låst på noe vis.

men det er ikke sånn entry logo som jeg har sett tidligere, er bare en telenor logo? regner med det er samme greia?

kan det være at dette er en telefon som egentlig er låst for telenor men at operatørsperren er fjerna fra butikken?

Lenke til kommentar

TeleSalg.no er tydeligvis en hobbybutikk, som driver med kjøp av låste telefoner, og åpner de før han selger de videre.

Ta kontakt med Telenor og fortell de om dette, så skal du se at Telesalg antagelig får seg en skikkelig smekk.

Konklusjon: Her er det ikke Telenor som er sleip, men Telesalg.no.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
TeleSalg.no er tydeligvis en hobbybutikk, som driver med kjøp av låste telefoner, og åpner de før han selger de videre.

Ta kontakt med Telenor og fortell de om dette, så skal du se at Telesalg antagelig får seg en skikkelig smekk.

5546501[/snapback]

så normalt når man kjøper en k600i uten abo så slipper man disse telenor greiene?

ja dette godtar jeg ikke isåfall.. blir nok retur hvis jeg ikke får fiksa dette.

Har lyst til å bli kvitt den entry greia!

Vet noen om det er mulig å bruke den kabelen som følger med i k600i?

Takk

:innocent:

5546976[/snapback]

nei den kabelen funker desverre ikke.

edit: fått kjøpe en brukt DSS-25 av en kompis for en billig penge så da skal jeg teste og oppdater FW. :) håper det funker.

Endret av phax
Lenke til kommentar
så normalt når man kjøper en k600i uten abo så slipper man disse telenor greiene?

ja dette godtar jeg ikke isåfall.. blir nok retur hvis jeg ikke får fiksa dette.

Nei, de aller fleste K600i'ene har både lås og telenor-reklame. Men dette skal jo selvsagt være informert om.

fått kjøpe en brukt DSS-25 av en kompis for en billig penge så da skal jeg teste og oppdater FW.  håper det funker.

Nei, det vil ikke gå siden telefonen har Telenor-firmware. SE tillater ikke oppgradering av telefoner som er brandet. :nei:

Lenke til kommentar
Har telenor lov og legge inn entry på mobiler som selges uten operatør sperre eller med abonnement av noe slag? det står forresten ikke entry, er bare en telenor mobil logo. og når jeg trykker på knappen får jeg bare opp feilmelding, sannsynligvis siden jeg ikke bruker telenor.

jeg kan altså ikke bare oppdatere FW med dette programmet og en DSS-25 bordstativ eller DCU-60 USB-kabel som det står der?

5545269[/snapback]

Det funker ikke med DCU-60 USB-kabel! Det er jo 2 forskjellige bunnkontakter :S På den DCU kabelen jeg har så passer den bare de nye telefun bunnene! =) Noen planer?

Lenke til kommentar

5546501[/snapback]

Unskyld at jeg bryter inn her, men tror dere skal ta en tur innom telesalg sine web sier før dere fyrer av salver... Kan ikke komme mer tydelig frem når de skriver:

Sony Ericsson K 600i Telenor Profil....kr.3299,00 kr.2000,00

Du får 39% avslag.

:roll:

Lenke til kommentar
Det funker ikke med DCU-60 USB-kabel! Det er jo 2 forskjellige bunnkontakter :S På den DCU kabelen jeg har så passer den bare de nye telefun bunnene! =) Noen planer?

5547722[/snapback]

Ja fant ut dette, så jeg skal teste med dockingstasjonen DSS-25 når jeg får den til uka. :)

Unskyld at jeg bryter inn her, men tror dere skal ta en tur innom telesalg sine web sier før dere fyrer av salver... Kan ikke komme mer tydelig frem når de skriver:

Sony Ericsson K 600i Telenor Profil....kr.3299,00  kr.2000,00

Du får 39% avslag.

:roll:

5547746[/snapback]

Joda, men dette sto ikke når jeg kjøpte mobilen. da sto det ikke at mobilen ikke var låst heller, og prisen var heller ikke 2000,- men 1800,-. Ting forandrer seg vettu.

Jeg sendte han mail og spurte om mobilen var låst før jeg kjøpte telefonen, det fikk jeg bekreftet at den ikke var, men han sa ingenting om telenor profilen da noe jeg synes er litt dårlig.

jeg sendte han også en mail nå idag etter jeg fikk mobilen og klagde på dette med telenor profilen og sa at jeg syntes det var dårlig at det ikke ble opplyst om dette på nettsiden deres eller når jeg tok kontakt. så han har tydeligvis tatt kritikken og rettet opp i dette, noe som er positivt.

Lenke til kommentar
Ja, fungerer selvfølgelig det, men du synes altså det er greit at du må betale 100kr for å fjerne noe som ikke skulle være der?

5552110[/snapback]

næh, men gidder ikke stresse med å retunere hvis jeg får fiksa selv. :wee:

lyst å lære meg det her uansett! men sliter litt akkurat nå. kan du med davinci? isåfall kan du jo hjelpe meg her.

Lenke til kommentar

Telenor profil betyr bare at Telenor sine WAP/MMS-innstillinger er installert. Telenor-knappen er kun der om telefonen er/har vært operatørlåst, så kan si 99% sikkert at Telesalg har kjøpt den operatørlåst og låst den opp.

Endret av zand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...