Gå til innhold

xp-m@2400 og 7800GS?

BareGjest

Anbefalte innlegg

Hei ..

Går litt rundt og vurderer om jeg skal oppgradere nå eller til sommer - nå dukket nettopp 7800GS opp og den løser vel noe av hodebryet mitt.

Men - xp-m@2400/2 gig ram, blir det rett og slett litt for lite i forhold til 7800 kortet? Bør jeg heller vurdere et-eller-annet x800XL kort fra bruktmarkedet? Ser at endel x800-kort går for rundt 2000,- brukt nå, 7800GS tipper jeg synker ned til rundt 2600-2800 den dagen jeg kjøper.

What to do - orker iallefall ikke å bytte ut hk/cpu nå, venter til høsten når neste generasjon skjermkort kommer. Mulighens det blir M2 også da, den som venter får se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Atlon XP-M prosessor klokket til 2400 sparker ganske bra ifra den, så du trenger ikke bekymre deg for at det ikke er nok power for et 7800GS kort...

7800GS er iallefall et ganske mye bedre kjøp enn et x800-kort, særlig med tanke på nye spill.

PS! Mange nettbutikker har 7800GS AGP kort for 2495 nå, og de er på lager!

Lenke til kommentar

Sitter på den samme cpu'en og har hatt muligheten til å se litt på forskjellen mellom denne og en A64 Cpu.

Ytelsen blir nok aldri det samme som med et A64 oppsett , der du har litt bedre instruksjonssett I selve cpu'en og denne håndterer minnet mer effektivt.

Alt i alt så er et A64 oppsett ca 25-50% mer effektivt i spill enn et typisk Barton oppsett, ergo vil du nok få et ganske stort flaskehalls I cpu'en.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...