eladmir Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 oki jeg har et lite problem. i den nye liligheten min så får jeg ikke lov å strekke kabler. derfor har jeg satt opp en trådløs router nede ved modemet. men signalet er ikke så godt i andre etasje. så har lyst til å sette opp en motaker på et bestemt sted som kan gjøre om til trådnetverk.. og eventuelt en trådløs sender til. problemet er.. jeg har enda ikke klart å få en trådløs router og en trådløs switch(eller liknende) til å fungere sammen uten å faktisk ha en tråd i mellom dem.. noe som veit hvordan dette skal gjøres? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 2 stk Linksys WRT54GL (eller GS) kan kobles sammen med rett firmware (f.eks HyperWRT). Du kan da koble til med både trådløst og kabel i endepunktene. Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 2 stk Linksys WRT54GL (eller GS) kan kobles sammen med rett firmware (f.eks HyperWRT). Du kan da koble til med både trådløst og kabel i endepunktene. 5544931[/snapback] hvor mye koster dette og hvor får man taki dette ? og hvordan forandere man firmware? har alerede en drøys med trådløse jensen og d-link routere. som jeg har hvert uheldig med alle sammen Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Søk på prisguiden på hw.no for laveste pris. Antar at de koster rundt 600kr pr stk. Firmware finner du ved å skrive inn f.eks. hyperwrt på f.eks google. EDIT: Firmware endres i nettleseren (logg inn på routerIP i adressefeltet og legg inn firmwarefil). Det er menystyrt, så ikke noe problem. Endret 3. februar 2006 av la7dfa Lenke til kommentar
eladmir Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Søk på prisguiden på hw.no for laveste pris. Antar at de koster rundt 600kr pr stk.Firmware finner du ved å skrive inn f.eks. hyperwrt på f.eks google. 5545054[/snapback] takk takk skal teste det ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå