anderfo Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Jeg forsøkte meg på et panoramabilde av Torino, produsert av 20 bilder på 6 megapixler og stitchet med Autostitch. Bildet finner dere her: http://folk.ntnu.no/anderfo/pics/2006-02-0...orama/index.htm Jeg tar gjerne imot nyttige tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Utrolig stilig! Jeg kunne ikke finne "skjøter" noen steder, så dette var virkelig bra arbeid! Åpnet riktignok ikke den største fila på 40 mb, nøyde meg med den på 6... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 holder på å laste ned den på 43mb første øyekast ser det ut til å være bra jobbet Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Stilig panorama. Lastet ikke ned en skikkelig versjon, men synes det er stilig det jeg ser. Skal laste det ned senere. Trengte det være så langt? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Fra hvor du står, hvor mange grader er det ut til hver side? Går det helt rundt? (Synes det er så vanskelig å se slike ting...) Lenke til kommentar
riktig Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Tøft. Er jo som å være der og se alt rundt seg på alle kanter. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 48,9 MP? jeg trodde man kunne zoome litt mer når det var mye pixler. Tenkte å se litt av byen nå før OL Var på en annen side for en stund siden og så på et bilde der man kunne zoome noe helt sinnsykt. Til slutt så man noen bilder på en parkeringsplass som man ikke så ved første øyekast. Ikke det at jeg tror 49 MP er så sinnsykt mye men ble litt skuffa. Synes jeg så en mann på et hustak baki der et sted. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Meget bra arbeid. Flott oversiktsbilde. Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 48,9 MP? jeg trodde man kunne zoome litt mer når det var mye pixler. Tenkte å se litt av byen nå før OL Var på en annen side for en stund siden og så på et bilde der man kunne zoome noe helt sinnsykt. Til slutt så man noen bilder på en parkeringsplass som man ikke så ved første øyekast.Ikke det at jeg tror 49 MP er så sinnsykt mye men ble litt skuffa. Synes jeg så en mann på et hustak baki der et sted. 5549625[/snapback] Det bildet du snakker om var jo en gigapixel om jeg ikke husker feil Gi mobilprodusentene ett par år til så knipser du nok slike bilder på Nokian din hehe Lenke til kommentar
BMP Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Det bildet du snakker om var jo en gigapixel om jeg ikke husker feil ok, husket ikke det der helt men kult var det iallefal. Var jo en tråd her tidligere som tok opp emnet ang MP og om taket var nådd, men til et slikt formål (zooming) er det jo mye å gå på da. Bare vi ikke vblir et folk som tar bbilder på lang avstand for å zoome oss inn i stuene til folk. Det hadde vært kjedelig. Lenke til kommentar
123picture Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Veldig bra! Du ga meg inspirasjon til selv å ta noen panorama bilder nå. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Artig dette her. Hvor mange grader er det? Ser de har nok av fjellturmuligheter i Torino.. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Artig dette her. Hvor mange grader er det? Det er ihvertfall mindre enn 180 grader, jeg tipper 150. Og ja, det er nok av muligheter, både fjellturer på beina, klatring, sykling (offroad eller på vei) og skikjøring... Edit: Ifølge kartet ser det ut til å være rundt ca 170 grader. Endret 5. februar 2006 av anderfo Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Var på en annen side for en stund siden og så på et bilde der man kunne zoome noe helt sinnsykt. Til slutt så man noen bilder på en parkeringsplass som man ikke så ved første øyekast.Ikke det at jeg tror 49 MP er så sinnsykt mye men ble litt skuffa. Synes jeg så en mann på et hustak baki der et sted Sorry for litt OT, men det bildet ligger her... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Trengte det være så langt? Nei, men hvis man vil ha med alle fjellene rundt Torino blir det nok så langt. Alternativt kunne jeg naturligvis stilt kameraet på høykant og fått et panoramabilde med samme lengde, men 50% høyere... Da hadde sammensyingen hadde gått lettere, men jeg hadde trengt 50% flere bilder (30 i stedet for 20) for å få dekket samme bildevinkel horisontalt. Endret 5. februar 2006 av anderfo Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Flott bilde! Du må virkelig ha zoomet godt inn for å få en så lang smal stripe som ikke er 180 grader en gang.. Unektelig ganske annerledes framgangsmåte enn den vanlige panorama-metoden hvor man tar 2-3 bilder med fisheye for et komplett 360/180 sfærisk panoramabilde.. Med din metode måtte det vel ha tatt nærmere 1000 bilder for en full "kule"? Men da hadde det blitt ganske bra mange piksler også... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Bildene er tatt med 80mm, så bildevinkelen er nok liten ja. Men fra dette stedet hadde det nok ikke vært så interessant med større vinkler.. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 produsert av 20 bilder på 6 megapixler og stitchet med Autostitch. Hvordan regnes dette ut? Trodde at hver enkeltbilde var 6 MP og at det ikke ble mer enn det selv om man monterer? Eller skjønner jeg det bare ikke? Lenke til kommentar
hardmongo Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 du ganger bare lengde og høyde Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 produsert av 20 bilder på 6 megapixler og stitchet med Autostitch. Hvordan regnes dette ut? Trodde at hver enkeltbilde var 6 MP og at det ikke ble mer enn det selv om man monterer? Eller skjønner jeg det bare ikke? 5562323[/snapback] Hvert enkeltbilde er nøyaktig 3008 x 2000 = 6.016.000 pixler (6,0 megapixler). Etter at alle bildene er satt sammen, har bildet 27948 x 1750 = 48.909.000 pixler (48,9 megapixler). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå