ronnyaa Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Kom nettopp over denne artikkelen : http://theinquirer.net/?article=29462 Marie Lindor, a home health aide who has never bought, used, or even turned on a computer in her life, was a little surprised when she got a writ for thousands of dollars saying that she was a using an online distribution system to nick music.Ser ut til at de har virkelig lagt seg på en "stram" linje for tiden... og er helt ukritisk til hvem de saksøker... Edit : har endret topic Endret 3. februar 2006 av ronnyaa Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 RIAA er håpløse. Dette beviser det. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 RIAAs nye piratsjokkIkke legg CD-ene dine på MP3-spilleren fjor gikk Recording Industry Association of America ut og uttalte at det å rippe CD-ene dine, for å legge musikken over på MP3-spilleren, er helt lovlig. Dette uttalte RIAA til den amerikanske høyesteretten i forbindelse med rettsaken mot Grokster. Nå går RIAA mot sine egne uttalelser. Vil gjøre det ulovlig Musikkorganisasjonen hevder nå at det er ulovlig å rippe sine egne CD-er og de vil nå jobbe for å endre loven slik at det vil tas hensyn til dette. Hvordan de regner med å bortforklare sine vitneutsagn til US Supreme Court er imidlertid ikke kjent. En annen barriere for RIAA er hvordan de skal kunne kontrollere alle brukerne i verden for å sjekke at de følger det RIAA mener bør være loven Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 De kan ikke gjøre det ulovlig å legge en CD man hederlig og ærlig har kjøpt, inn på MP3-spilleren. Det går bare ikke. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) RIAA er noe av det mest dustete som noen gang har blitt funnet opp... De jobber for de rette tingene, men gjør det på helt feil måte. Og de overdriver! Endret 17. februar 2006 av tu30r6 Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Å nekte ola nordmann å kopiere cd'en han har kjøpt over til sin mp3 spiller blir bare for dumt. hehe, latterlig saker ass Lenke til kommentar
smetho Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 RIAA er noe av det mest dustete som noen gang har blitt funnet opp...De jobber for de rette tingene, men gjør det på helt feil måte. Og de overdriver! 5620569[/snapback] Bra sagt! De skyter seg selv i foten slik de holder på. Vil si de ødelegger mer for synspunktet sitt enn det de tjener på det. Man mister rett og slett respekten for dem, og det med god grunn. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Er vel ikke lenge før de saksøker diverse internett leverandører fordi noen kunder driver med piratkopiering og slik. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 fy fean så idiotiske og tafatte idioter som må jobbe der as. hva i !#%&&!#¤ bryr det dem om jeg kjøper meg en cd og vil høre på den på iPoden min? Lenke til kommentar
.com Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 at det går ann, RIAA er faen meg helt evneveike Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 fy fean så idiotiske og tafatte idioter som må jobbe der as. hva i !#%&&!#¤ bryr det dem om jeg kjøper meg en cd og vil høre på den på iPoden min? 5621941[/snapback] Bare vent til mp3 spillere er mer ulovelig enn heroin! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Bare vent til mp3 spillere er mer ulovelig enn heroin! 5623736[/snapback] "Dette er siste nytt. Politiet fant idag store mengder MP3-spillere på en russisk containerbåt. Politiet tror at funnet er bare en liten del av hva vi kommer til å finne de neste dagene, sa Arthur Hansen, talsmann for politiets sikkerhetsråd. Det er annslått at det er smuglet inn 300 000 MP3-spillere i landet, på en verdi på 150 millioner norske kroner." Endret 18. februar 2006 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Er vel ikke lenge til at en må ha mange forskjellige cd-spillere i stereoanlegget heller, da man sikkert ikke kan høre på cd-en din på hvilken cd-spiller du vil... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Er vel ikke lenge til at en må ha mange forskjellige cd-spillere i stereoanlegget heller, da man sikkert ikke kan høre på cd-en din på hvilken cd-spiller du vil... 5624940[/snapback] Haha ser det for meg... Musikk fra Sony BMG vil kun spilles av på Sony spillere :!: Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Regner med at de gjør dette for å generelt få ripping forbudt, blir mye enklere å ta alle som distribuerer MP3 filer på nett på den måten da nesten alle MP3 filer på et hvilket som helst nettverk vil være ulovlige og de som ikke er det vil ha en DRM beskyttelse eller være egenproduserte som utgjør nesten ingenting av alle MP3 filer på nett. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Man kan jo tenke seg at de som sitter i RIAA ikke er så utrolig smarte. Hvem som helst foretrekker å samle musikken sin inn på en mp3-spiller så man slipper å drasse rundt på en masse CD-er. Og skal man ikke lenger få lov til dettte vil man jo la vær å kjøpe CD-er i butikken. Dette fordi de sikkert får plateselskaper til å legge kopibeskyttelser inn på platene sine. Dermed kommer jo folk bare til å laste ned musikk fra p2p-nettverk i stedenfor. Altså taper de kun på det. Enkelt og greit. Jeg oppfordrer derfor alle til å la være å kjøpe musikk som kommer fra de store slemme plateselskapene. Kjøp derfor gjerne indie-musikk. Artistene holder nemlig med små snille plateselskap som ikke driver med slike skumle forsøk på å innstallere masse rootkit-drit på maskinene deres. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Så tjener jo plateselskapene ssåå mye mere, når en ikke får lov til å legge filene fra cd-en til mp3-spilleren. Men uansett hva RIAA gjør, så blir det ikke slutt på piratkopieringa. Så kan de ikke bare lage en strek, der du har lov til å gjøre det som er på ene siden, f.eks føre over filer fra cd til mp3-spiller og lignende. og å laste ned og dele og slikt på den andre siden av streken. Dessuten burde de ha strengere krav bevis for å saksøke noen. Kan ikke noen bare saksøke RIAA for å være dumme og vinne..? Lenke til kommentar
Erren Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 RIAA høres ut som en gjeng med tufser. Huff! Glad de ikke nicker nicks nickers, slik som de holder på De treffer vel seg selv i døra et par ganger, men smeller den igjen på sin egen fot, for så å si det hele var planlagt og lovlig Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Er vel ikke lenge før de saksøker diverse internett leverandører fordi noen kunder driver med piratkopiering og slik. 5621189[/snapback] Faren min jobber i en bedrift som balnt annet leverer internett, og de får ofte eposter fra amerikanske filmselskaps advokater som forteller at brukere med den og den IP-adressen deler den og den filmen, og at disse må fjernes innen en uke eller noe. Hvis ikke blir det søksmål. Så du er ikke langt unna sannheten der. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Er vel ikke lenge før de saksøker diverse internett leverandører fordi noen kunder driver med piratkopiering og slik. 5621189[/snapback] Faren min jobber i en bedrift som balnt annet leverer internett, og de får ofte eposter fra amerikanske filmselskaps advokater som forteller at brukere med den og den IP-adressen deler den og den filmen, og at disse må fjernes innen en uke eller noe. Hvis ikke blir det søksmål. Så du er ikke langt unna sannheten der. 5628841[/snapback] Men da lurer jeg på om noen vet om en internet leverandør kan stenge av internet til en aktuell bruker hvis han deler piratkopiert materiale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå