Gå til innhold

Ny gaming pc, trenger inspill på HK,RAM, GPU & CPU

Anbefalte innlegg

Hei dere.

På tide å få seg en ny gaming pc.

Pris er ikke så fryktligelig farlig men bør ikke havne mye over 25000 for tilsvarende deler som under.

Har lett lenge og tror jeg har funnet noe som duger. MEN er mest i tvil om RAM.

Det skal selvsagt klokkes så mye som mulig.

Har vannkjøling,disker,kabinett,psu osv fra før.

Dette er det jeg har sett meg ut:

AMD Athlon 64 FX-60 2.6GHz Socket 939, 2MB, BOXED m/vifte

2stk Corsair TWINX1024-4400C25 DDR-DIMM 1024M Kit w/two matched CMX512-4400 CL2.5 DIMM

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-DR Expert, FW, nForce4 SLI, Socket-939, GbLAN, PCI-Ex16 Sapphire Radeon X1900XTX 512MB GDDR3, PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I,Full-Retail

Vet det kan virke litt tåpelig å spørre om dette da jeg stort sett har plukket på øverset hylle. Men har tidligere kjøpt noe jeg trodde jeg var topp HK og ram, men hvor det viser seg at begge delene er lite overklokkingsvillige.

Hadde jo likt og holdt meg til 2 stk 1gb brikker, men fant ingen tilgjegelige 4400 på 1gb.

Om noen klare å overbevise meg om at et Intel basert system vil yte like bra til samme pris så er jeg åpen for det også. (Men husk skal primært brukes til spilling).

Så det jeg altså er ute etter er inspill på om dette er et fornuftig oppsett for overklokking, om ikke nå så om 1 års tid.

Ps. Trenger ikke noen glupe inspill om at jeg heller bør spare penga.

EDIT. selfølgelig 2 stk 1 gb ram kit

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar...

Men som jeg sier så kunne jeg og godt tenkt meg det. Men finner bare pc4000 ram på 1 gb, og har det i maskina i dag og mistenker at det er det er der klokkinga stopper....

Og problemet er jo at jeg ikke finner 1gb brikker (enkle brikker/ikke sett) som kjører på pc4000 (buss på 250MHz)

Vet ikke om jeg har vert uheldig med mine pc4000 brikker (er balistix, så de skal jo være ok)...

Men de klarer ikke spec hastighet på 500MHz/250MHz.

Derfor hadde jeg tenkt meg pc4400 som er speca til 550MHz (275MHz på bus speed)

Har liksom litt mer å gå på da når jeg skal klokke.

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...