Gå til innhold

Hvilket skjermkort skal jeg satse på?

Arctic421

Anbefalte innlegg

Jeg har en Pentium4 2,5 ghz med 512 MB RD-Ram. I dag sitter det i et Nvida geforce TI 4600. Hvis jeg skal bruke 2-3000 kr på et nytt kort, hvilket bør jeg kjøpe som er bedre enn det jeg har?

Maskinen har AGP slott.

MVH

Arctic421 - snart 40, og kommet litt i bakleksa hva gjelder dagens Hardware :)

Men spiller fortsatt endel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Pentium4 2,5 ghz med 512 MB RD-Ram. I dag sitter det i et Nvida geforce TI 4600. Hvis jeg skal bruke 2-3000 kr på et nytt kort, hvilket bør jeg kjøpe som er bedre enn det jeg har?

Maskinen har AGP slott.

MVH

Arctic421 - snart 40, og kommet litt i bakleksa hva gjelder dagens Hardware  :)

Men spiller fortsatt endel.

5544365[/snapback]

HER er et veldig godt skjermkort til AGP slot :yes:

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar!

Så til følgende problemstilling: 3 fabrikanter av samme kort, er det noen kvalitetsforskjell? Eller skal man se på hva man får til prisen? Noen erfaringer med de nevnte produsenter?

Registrerer at et av kortene har video inn og tv out. Noe jeg kanskje ikke blir å bruke, men kjekt å ha kanskje. :)

Mvh

Arctic421

Lenke til kommentar

blir hipp som happ... Alle kortene bruker samme referansedesign, bare litt forskjell på fargene her og der...

Råder deg til å titte på bundle for å se om det er noe du vil ha der, hvis ikke det, bare velg det billigste av dem. Koster vel rett under 2500 nå tenker jeg...

Lenke til kommentar

prosessoren er god nok til å rettferdigjøre kjøp av et nytt skjermkort, men med kun 512mb ram så blir det meste "sluggish" selv i 1024x768 så jeg hadde aldri brukt 2,5-3k på skjermkort hvis resten av systemet bremser som faen.

mao kjøp ram også. alt fra 6600gt(1250,-) og oppover (68gt/gs 2000,- 78gs 2600,-) vil gi merkbart bedre ytelse. og x800gt/o/2 og oppover på ati siden.

Endret av charlie di meola
Lenke til kommentar

Tror heller det er slik at man en periode trodde at RD-RAM var den nye teknologien som skulle vokse seg frem og bli stor.

Men så ble det ikke og prisene stiger som kjent når noe produseres i mindre kvanta.

Litt samme problemstilling som "krigen" mellom DVD formatene. Noe slår igjennom og blir satset på mens andre kommer i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...