Fatboy Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hei SKal kjøpe meg en KISS dp-1500 dvd/medialink. Denne har plass for pcmcia kort, men i diverse testar så har det blitt anbefalt å heller bruke vanlig ethernet ledning, fordi det berre var EIT pcmcia kort som passa tilden. Mitt spørsmål er då: Bør eg kjøpe eit trådløst aksesspunkt eller en trådløs router for å koble denne til mitt eksisterande tråsløse nettverk? Kva vil vere forskjellen på desse to alternativa? Prisen vil vere den samme både for D-link trådløs router og for D-link aksesspunkt . Vil maks betale 600 kr for den nettverksdelen.. viss det må bli dyrare for å fungere, borar eg heller hol i veggen og strekker kabel. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
pri Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Mitt råd: Strekk kabel! Jeg har en dp-1500 og det fungerer utmerket med kablet nettverk, har så vidt testet det trådløse, men det blir fort ustabilt dersom du ikke får maksimal signalkvalitet. Ellers forstår jeg ikke helt hva du spør om. Dersom du har et trådløst nettverk fra før trenger du verken AP eller ruter, men et trådløst nettverkskort til spilleren. Her er en link til nettverkskortet som fulgte med bundle pakken de solgte tidligere: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=24710 Pri Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Ja er klar over at det fins eit zyxel kort til den, men i testen på hw.no så anbefalte dei ikkje å bruke det. Men eg trur eg går for å strekke kabel. Det er i allefall det sikraste. Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Etter å ha lest litt meir rundt på nettet, så virkar det som om denne spelaren har problem med dei nyaste divx filene.. Litt manglande støtte for divx6 virkar de som. Vis det er riktig, så trur eg eg ventar litt med å kjøpe. Har ein d-link dsm-320 som eg bruker no.. Lenke til kommentar
Smoothly Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg har også kjøpt en DP-1500, men den var blitt skadet av Posten. Dvd-skuffen ville ikke åpne seg. Må derfor vente noen dager på ny. Det med DivX problemene er løst med ny firmvare. Men jeg grublet lenge over hvordan jeg skulle få god og stabil trådløs forbindelse til en grei pris. Har router og PCI-kort fra Linksys på stasjonære maskiner. I tillegg til har vi bærbare maskiner som kobles opp i det samme nettet. Tilbake til DP-1500. Valget ble en ethernet->Wlan54mB boks fra Linksys her Ethernet bridgen er svært stabil. Har brukt den i flere sammenhenger der folk med ukurrante maskiner med lite minne trenger å kobles opp i et Wlan. Monterte en slik til naboen min som har en gammel iMac og deler ADSL-linja med henne. Fungere som bare det. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Er det ikke akkurat D-link selv Kiss advarer mot å bruke? Har en DP-1000 som er egentlig samme spiller bare med mindre funksjoner, har kun opplevd 2 stk filmer som ikke ville spilles av på den spilleren og de fikset jeg på ca 1 minutt med et lite prog kalt "MPEG4modifier" Her er en liste over støttede nettverkskort, vet ikke helt hvor oppdatert den er. Listen viser til 11Mbps kort, men det bør holde fint til streamingen om man plasserer senden normalt. Endret 9. februar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå