titus Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Oppdaget en mistenkelig prosess på PC'en igår, 74exmodul.exe. Bruker=megselv. Stoppet prosessen, slettet filen som lå i temp-katalogen. Etter en stund var prosessen igang igjen, nå under navnet 23exmodul.exe. Prog'et tar i overkant av 9 kb, men klarer av og til å bruke 93% av systemressursene... Hva er dette for noe hærk? Har sjølsagt googla, men uten å finne noe! Det ser ut til at NNexmodul.exe initieres av et annet program, for jeg finner ingen link til det under oppstartsfilene i msconfig. Tips mottas med takk! Lenke til kommentar
titus Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Hmm, ingen som har peiling? Lenke til kommentar
berxter Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Finner heller ikke noe spesifikt på **exmodul.exe, så du har sikkert rett i at det er noe annet som sparker den i gang. Hva med en HijackThislogg ? En Kasperskyscan er alltid verdifull Kjør også en Housecall . Bernt K Lenke til kommentar
titus Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Takker for svar, jeg så det dessverre ikke før nå. Løsningen for meg ble process explorer fra systeminternals Da så jeg at det var smss.exe-tråden som skapte problemer. Det viste seg å være en falsk smss.exe Skjønner ikke at AVG-antivirus ikke tok den... Da jeg fjernet den falske i system-katalogen, ble plutselig windows prosessen smss.exe i system32-katalogen tatt i bruk. Det var litt pussig, siden jeg ikke fant noen smss.exe i system32-katalogen før reboot... men det er OK nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå