unwill Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Akkurat nå skulle jeg bare sjekke noe inni i kabinettet, men jeg oppdaget at CPU fanen har sluttet å gå. Min imedlertidig reaksjon var å skru av maskinen, men da gikk viften igjen, så den var ikke defekt. Jeg innstallerte Linux for noen uker siden, så det kan hende den automatiske installerte noe automatisk vifte-styrings greier (kanskje noe AMD Cool & Quiet sak?). Jeg trodde ikke den ville skru av viften helt, men kanskje heller skru ned turtallet, men hva vet nå jeg. Er det normalt at når maskinen idler så skrus CPU viften av? Nå skal jeg innstallere noe temperaturleser programmer her bare for å være sikker, men som sagt, lurte jeg på om det er slik det skal være eller at det er galt et eller annet sted. (AMD 64 Clawhammer 3000+, boxed kjøler). Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Vet ikke hvordan det er med linux, men ihvertfall hos meg så stopper viften helt iblant men bruk av cool`n`quiet. Bruker ikke stock vifte. Lenke til kommentar
lazwola Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Hadde det samme problemet med boxed 70mm vifte til en AMD Athlon XP 2600+. Løsningen ble rett og slett å kaste den defekte vifta og kjøpe ny Kjøler bedre enn aldri før, med mindre støy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå