Falconer Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Håper noen her kan hjelpe meg med problemet mitt. Har søkt etter lignende tråder, men ikke klart å finne ett relevant svar. Jeg har i noen måneders tid brukt HTPC på UPC kabelnett bestående av følgende komponenter: TVKORT: Pinnacle PCTV 110i CPU: AMD Sempron 2600+ HK: MSI K8NM-FISR GPU: PNY GeForce FX5500 MEM: 1024MB TwinMos PC3200 HDD: WD Caviar 160GB IDE 8MB BOX: Silverstone SST-LC11 DVDR: NEC ND-1100A IDE Dette har fungert greit for mitt behov for opptak av tv-programmer o.l. For ett par måneder siden gikk jeg over til Lyse TV. Eneste tilkoblingsmuligheten fra deres Tuner/Decoder er S-Video. Når jeg hadde kabel brukte jeg vanlig antenneledning (kompositt). Tydeligvis har dette tvkortet problemer med å forstå signalene, for det eneste jeg klarer å få fram er sending i sort/hvitt med masse forstyrrelser. Med kabelnettet fungerte dette uten problemer. Jeg klarer ikke å finne ut hvilke type tvsignaler Lyse bruker (analog/digital/dvb-t osv. osv.). For å si det enkelt, er dette noe jeg ikke har greie på i det hele tatt. Så over til spørsmål: 1. Hvilken type tvsignaler bruker Lyse? 2. Kan Pinnacle PCTV 110i brukes på Lyse TV med riktig konfigurering? 3. Hvilket TV-kort kan jeg eventuellt kjøpe som garantert virker med Lyse TV? Pris er av liten betydning. Her er det bare snakk om å få noe som virker greit til opptak fra TV så jeg kan få overbevist fruen én gang for alle at VHS-spilleren er moden for søpla. Alle råd og anbefalinger mottas med takk. Mvh. Michael Endret 20. februar 2006 av Falconer Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Liten respons her i gården. Posta nok litt feil tid på døgnet for noen dager siden. Jeg prøver desperat igjen... Er det noen som kan svare meg på noe av dette før jeg går til innkjøp av nytt tvkort? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Lyse sender signalet digitalt. Dei bruker mpeg2 med kopisperre. For at du skal kunne sjå tv så må du bruke den tvboksen og koble den til ein video inngang på pcen. Skifte kanaler blir gjort med fjernkontrollen til den tvboksen og ikkje med pcen. Lenke til kommentar
macmaster Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Liten respons her i gården. Posta nok litt feil tid på døgnet for noen dager siden. Jeg prøver desperat igjen... Er det noen som kan svare meg på noe av dette før jeg går til innkjøp av nytt tvkort? 5555087[/snapback] Kommer kanskje litt seint, og kanskje har du fått svar... Hadde samme problem. Snakket da med Lyse. S-video utgangen er "disablet" i utg. punkt. Og du kan bare ha tv-bilde på en av utgangene om gangen! Idiotisk etter min mening. Men du kan komme inn i en skjult meny å velge hvilken utgang du vil ha tv-bilde på. Gjør sånn: Ved å dra ut strømpluggen, og holde nede "Menu"-knappen når strømmen settes på igjen kommer man inn i en "skjult" meny der man kan velge signalene på utgangene. //macmaster Endret 3. juni 2006 av macmaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå