Gå til innhold

Er 60 grader for mye..

svenil73

Anbefalte innlegg

.. på cpu, når jeg benytter en Zalman CNPS 7000CU kjøler på min socket A AMD Athlon XP3200+??

Selv hadde jeg håpet på temperatur rundt 40-45 grader.. CPU'n er ikke overklokket..

Videre lurer jeg på om det er stor(merkbar) forskjell på de forskjellige kjølepastaene man får kjøpt? Har bestilt denne

Endret av svenil73
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.. på cpu, når jeg benytter en Zalman CNPS 7000CU kjøler på min socket A AMD Athlon XP3200+??

Selv hadde jeg håpet på temperatur rundt 40-45 grader.. CPU'n er ikke overklokket..

Videre lurer jeg på om det er stor(merkbar) forskjell på de forskjellige kjølepastaene man får kjøpt? Har bestilt denne

5543893[/snapback]

Det kan være stooor forskjell på de forskjellige kjølepasta man får kjøpt.

Riktig påføring kan også utgjøre mye.

Har du 60grader temperatur på cpu på idle eller på full load?

Lenke til kommentar

5543893[/snapback]

Det kan være stooor forskjell på de forskjellige kjølepasta man får kjøpt.

Riktig påføring kan også utgjøre mye.

Har du 60grader temperatur på cpu på idle eller på full load?

5544029[/snapback]

På idle ligger jeg på rundt 55 grader og på full load ca 62-67 grader.. Merker at systemet er veldig påvirket av romtemperaturen..

Jeg vet at litt skyldes dårlig ventlilasjon i kabinettet og har derfor bestilt 2 stk slike vifter..

I tillegg er planen å støvsuge kabinettet og montere kjølern på nytt med ny pasta.. skal rense kontaktflatene med disse..

Høres det ut som en grei plan?? :cry:

Lenke til kommentar

Har du dårlig ventilasjon i kassa så er nok ikke de tempoeraturene du beskriver så uvanlig.

Får du god sirkulasjon inni der så vil du nok tempen gå ned en del.

Og selvsagt så har romtemperaturen mye å si ettersom det er den lufta som kjøler ned komponentene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Bare vær nøye med å få renset både CPU og kjøler for kjølepasta. Dette kan være forskjellen fra en varm og en "kald" CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...