Åsmund Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Hei. Jeg er en fyr som liker å slappe av og drømme meg bort i badekaret. Så for å øke den rolige stemningen har jeg ett tastatur og creative høytalersett med sub på badet. Det jeg er bekymra for er hvordan kondens påvirker elektronikken i subben. Jeg antar at det kan være litt skummelt så jeg lurer på hvordan jeg kan fjerne det problemet. Kan jeg putte i en vifte inni suben fks? Endret 2. februar 2006 av Åsmund Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 tror heller jeg ville hvert bekymret for at elementet ble fuktig... vet ikke hva som tåler minst om det er elektronikken eller elementet... Lenke til kommentar
tobbelulle Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 det går jo an å kjøpe en båthøytaler da... hvis du er redd for subben din tror ikke den har no godt av å være inne på et bad... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 båthøytalere..Går det an å kjøpe til en forunftig pris? Skal ikke være enorme høytalere. Lenke til kommentar
Sindre90 Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 tror heller jeg ville hvert bekymret for at elementet ble fuktig...vet ikke hva som tåler minst om det er elektronikken eller elementet... 5543668[/snapback] Elementet tåøer minst just as you know eller kommer jo seff anpå men det gjø det jo med alt;) Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Elementet tåøer minst just as you know eller kommer jo seff anpå men det gjø det jo med alt;) 5544785[/snapback] At det va.......?? Du kan no kjøpe deg ett billig element på biltema eller en annen plass. Så plasserer du forsterker i ett annet rom der det er tørt. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 sindre90 mener elementet tåler minst om du ikke forstod det. Eller forstod du det, men er uening i sindre? creative høytalersettet er jo billig, 300kr (ikke stort tap), og det blir ikke noe høy musikkavspilling. Men det er vel subben som får mest vibrasjoner og påkjenning selv om det ikke er så høyt. På en anen side er jo de lagd for å tåle mer,,. Nei jeg satser på at elementene tåler lavt volum. Problemet er at subben er aktiv. Så jeg måtte lag ny kasse til forsterkeren som kan være i ett annet rom med ledninger til subben. Selv om kansje forsterkeren tåler fuktighet så er det litt mer bekymringsfult at det skal skje noe med elektronikken framfor bare høytalerene. Lenke til kommentar
Sindre90 Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) ops var nok litt trøtt når jeg skrev det:P sorry var i allefall det jeg mente ja takk åsmund Endret 3. februar 2006 av Sindre90 Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 sindre90 mener elementet tåler minst om du ikke forstod det.Eller forstod du det, men er uening i sindre? Var mest det at jeg ikke helt fattet hva som var skrevet..... Selv om kansje forsterkeren tåler fuktighet så er det litt mer bekymringsfult at det skal skje noe med elektronikken framfor bare høytalerene. 5547055[/snapback] hva mener du er forskjellen mellom forsterker og elektronikken? Det du må passe på er at det legger seg fort irr og denslags når elektronikk blir fuktig så du kan risikere å få jordfeil eller kortsluttning etter en tid. Men det er ikke sikkert at det skjer noe i det hele tatt, kanskje både element og elektronikk overlever. Men pass på å ikke fingre for mye på de delene som er tilkoblet 230V mens du er våt på fingrene. Jeg har selv hatt en JVC Boomblaser på badet i ett år uten noe har skjedd med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå