bonebraker Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 har x800xt pe med vannkjøling og kjøleribber på ramen og kjører på 41 grader load med 562mhz på kjernen, og lurer på om jeg kan øke volten på noe vis uten softmodding. går jeg høyere enn 562mhz på kjernen eller 605mhz på ramen får jeg artifacts når jeg scanner etter det. i forhold til tempen skal jeg vel kunne klokke en del? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hvor langt du kan klokke avhenger av mye mer enn temperaturen. Det er allltid en grense for hvor mye du kan overklokke en prosessor, og grensen kan være forskjelling fra den ene til den andre i samme batch. Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Hvor langt du kan klokke avhenger av mye mer enn temperaturen. Det er allltid en grense for hvor mye du kan overklokke en prosessor, og grensen kan være forskjelling fra den ene til den andre i samme batch. 5543602[/snapback] ja, men med å øke volten skal jeg klare litt til skulle jeg tro. jeg bare skrev at tempen skulle ikke vere en flaskehals siden den er ca halvparten av det den kjørte på med standard kjøler. Endret 3. februar 2006 av bonebraker Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hvor langt du kan klokke avhenger av mye mer enn temperaturen. Det er allltid en grense for hvor mye du kan overklokke en prosessor, og grensen kan være forskjelling fra den ene til den andre i samme batch. 5543602[/snapback] ja, men med å øke volten skal jeg klare litt til skulle jeg tro. jeg bare skrev at tempen skulle ikke vere en flaskehals siden den er ca halvparten av det den kjørte på med standard kjøler. 5544859[/snapback] Du kan øke volten men da må du lodde. Link Lenke til kommentar
maedox Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hvor langt du kan klokke avhenger av mye mer enn temperaturen. Det er allltid en grense for hvor mye du kan overklokke en prosessor, og grensen kan være forskjelling fra den ene til den andre i samme batch. 5543602[/snapback] ja, men med å øke volten skal jeg klare litt til skulle jeg tro. jeg bare skrev at tempen skulle ikke vere en flaskehals siden den er ca halvparten av det den kjørte på med standard kjøler. 5544859[/snapback] Enig der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå