tORAXX Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Heisann! Etter en del om og men fant jeg ut her en dag at jeg skulle investere i nytt hovedkort og skjermkort som er pci-e basert. Glad som en fisk var jeg når jeg fikk det i posten og innstallerte med glis fra øre til øre. Så kom problemene. Såklart første gang jeg starta pcen sveiv den som en klokke, og etter litt driver installering så låste den seg. Jaja tenkte jeg, sikkert bare noe drivere som tuller. Men akk nei. Pcen fortsatte og låse seg og etter et par "lås" så ville den plutselig ikke starte igjen. Forbanna og skuffa ble jeg, restarta biosen et par ganger uten noe virkning før den helt magisk plutselig funka igjen. Tenkte ikke noe mer over det til den låste seg igjen, denne gangen midt under hardcore kabal spilling. Så gikk tankene mer og mer over på hardware feil .. ?. Men både ram, cpu, disker etc er 100% operative i et annet hovedkort. Så er spørsmålet, HVA kan det være som er galt? Hovedkortet eller grafikk kortet? Forresten så er spesifikasjonene : Sapphire Pure Crossfire Adv, Socket-939, ATI RD480+SB450, ATX, GbLAN, 2xPCI-Ex16. PowerColor Radeon X800GT 256MB GDDR3 PCI-Express. AMD64 3700+ Sandiego. 1gb Crusial BallistiX DDR pc3200. 400w Chieftech PSU. Har lest mye om disse komponentene før jeg kjøpte de og har ikke hørt noe om liknende problemer. På forhånd takk for svar og hjelp :} Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 prøv å formater hardisken din. det pleier å fungere, hadde samme problemet i forige uke, alt klikket, (men den slo seg ikkje av). Formaterte igjen i gårkveld, og no går alt som det skal igjen Lenke til kommentar
tORAXX Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Skal prøve det . Men den kjører stabilt nå, stabilt nok til og kunne klare kjøre prime95 i 12timer uten låsing og 3dmark 2005 uten problemer . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå