Gå til innhold

PC-V2100B & PC-V2100B plus hva er forskjellen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på disse ?

http://www.lian-li.com/Product/Chassis/S_V...C-V2100plus.htm

og

http://www.lian-li.com/Product/Chassis/S_V_S_PC-V2100.htm

finner ikke noe på sidene deres.

og er det noen andre som har den en Microplex?

5543528[/snapback]

Forskjellen skal være at plus utgavene har en vifte for PCI sporene, samt en "air duct" over prosessoren og mot den øverste 120mm vifta. Bare sammenlign bilder av innsiden av kabinettene så ser du forskjellen.

Vil bare legge til at selv valgte jeg 1200APlus (får det kanskje idag). Dette kabinettet er uten dør og støydemping, et fantastisk design, og der er like dypt som det fulltoweret, men har høyden til et miditower. Det mener jeg skal gi meg akkurat den plassen jeg er ute etter.

Jeg har et PC6070 med dør idag, og støydempingen er ikke så merkbar, og den døra har stort sett alltid vært iveien. Tenk deg godt om og ver sikker på at du vil ha den med døra før du går for den. Lykke til.

Lenke til kommentar

Enig med Jimster! Døra er bare i veien! Ellers stemmer også det med PCI viften og "air ducten" (Som forøvrig kan kjøpes som ekstrautstyr).

Selv kjøpte jeg også + versjonen, men det endte med at jeg hverken monterte air ducten eller PCI viften. Kabinettet er i utgangspunktet så kjølig at en bråkete PCI vifte i hvert fall i mitt tilfelle var helt unødvendig, og når det gjelder air ducten (eller egentlig bare et deksel da den ikke er lukket på baksiden) er denne lite gunstig om du har en CPU vifte som blåser mot CPU'en, da viften bak i kabinettet suger luft ut, slik at disse på en måte vil jobbe "mot hverandre" om man ikke snur en av dem...

Men et nydelig kabinett er det! :yes:

Edit: Vurderer imidlertid sterket å snu den bakre kabinett-viften slik at den dytter luft inn i boksen da den fort vil bli en støvsamler uten overtrykk pga. alle perforeringene....

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Er ikke noe problem om du har et HK som kan monteres opp ned... Dvs. passer ikke så godt til HK med heat-pipe kjøilng ala de nye ASUS kortene, da disse bør stå "rette" vegen for optimal kjøling...

Edit: Leif igjen! Har forresten den kombinasjonen selv og det fungerer, men HK tempen er litt høyere enn jeg liker, Ca. 45 grader.

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...