Gå til innhold

Lite spørsmål ang. kutting i alu.

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å kutte ut et vindu i mitt lian li v1000b, men jeg er litt usikker på om jeg bla. bør brukt dremmelen på innsiden eller utsiden av kabinettet? Jeg vil jo ikke skade lakken.

Og er det noe komplikasjoner med å brukt dremmel? eller bør jeg bruke stikksag?

Mvh. Ole Kristian <Zipp0>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker som regel dremel med armerte kutteskiverr når jeg modder, de holder ganske lenge hvis du kutter riktig, og knekker ikke slik de tynne kutteskivene alltid gjør.

Har hørt at enkelte har hatt problemer med at stikksager river opp og bulker metallet litt fordi de har valgt feil blad. Men jeg har aldri brukt stikksag til slikt selv, så jeg beveger meg på litt dypt vann...

Lenke til kommentar

Jeg bruker som regel dremel med armerte kutteskiverr når jeg modder, de holder ganske lenge hvis du kutter riktig, og knekker ikke slik de tynne kutteskivene alltid gjør.

Har hørt at enkelte har hatt problemer med at stikksager river opp og bulker metallet litt fordi de har valgt feil blad. Men jeg har aldri brukt stikksag til slikt selv, så jeg beveger meg på litt dypt vann...

5543652[/snapback]

Helt korekt, hadde en pen bulk på kabsiden av kabinettet mitt pga. mangel på kutteskiver :hrm:

Lenke til kommentar
Hei, har tenkt å kutte ut et vindu i mitt lian li v1000b, men jeg er litt usikker på om jeg bla. bør brukt dremmelen på innsiden eller utsiden av kabinettet? Jeg vil jo ikke skade lakken.

Mvh. Ole Kristian <Zipp0>

5543456[/snapback]

Etter min mening er det ett fett hva du bruker, så lenge du har et fintagget blade på stikksagen.

Lenke til kommentar

Takker for svar, har dremmel med diamant skifer, det fynker fint å kutte med de i tynne alu og stålplater, men er jo redd for den "dansen" som noen nevner lenger opp her

får se om jeg våger meg til å kutte med dremmelen da:)

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Eneste problemet med dremmel er at den går litt fort så aluminiumen har lett for og pakke seg i bladet. vis du har muligheten til og smøre med whitesprit / skjæreolje eller lignende så er det og anbefale.

Er ikke sikker men tror det var noe sånt 5595010.JPG norpheus tenkte på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...