Gå til innhold

Hvilken produsent av 7800GT skal man velge?

tdipower

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

xfx sitt t kort er ganske stillegående. dvs, jeg har den første 450MHz versjonen med grønt printkort, så dersom de har endra kjøleren etter det, så vet jeg ikke.

men det er jo en del prisforskjeller, så du bør kanskje gå for club3d sitt kort til ca 2600..

Lenke til kommentar

Tror ikke det spiller så stor rolle i disse dager. Kortene er identiske (Asus har en tendens til å skille seg litt ut), noen ganger er det kanskje litt forskjell på vifter ja kanskje, men kjølingen kan man jo man jo alltids ordne selv.

Alle kort etter referansedesign smaker likt :!:

Lenke til kommentar

Ikke tenk på kjøleren. Kjøp på denne er mitt tips (Rev 3). Utrolig mye mer behagelig å høre på enn orginalen, pluss at denne blåser varmlufta ut bak. Dette hjalp meg en del da den gamle blåste varmlufta rett på HD / Chipset...

Edit: Det må tyde på at det er bra greier når Komplett har bestillt 316 nye - men de kommer ikke før 19. mars...

NB: Prisguide-linken viser ikke til den som passer på 7800 GT-kort, men kjøler til 6800-kort. Du må se etter Rev. 3 -utgaven som denne: Arctic Cooling VGA Silencer NV 5 (Rev.3) VGA Kjøler (GeForce 6800 GT/Ultra/7800)

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar
Ikke tenk på kjøleren. Kjøp på denne er mitt tips (Rev 3). Utrolig mye mer behagelig å høre på enn orginalen, pluss at denne blåser varmlufta ut bak. Dette hjalp meg en del da den gamle blåste varmlufta rett på HD / Chipset...

5544048[/snapback]

Har hatt en sånn til ATI 9800kortet mitt, og stillere en orginalt er den, men stille var den ikke. Driver å lufter tanken på et vannkjølesystem .... det er vel stille.

Lenke til kommentar
7800gt til 2600,.- er en utrolig value. helt klart det beste kortet i denne prisklassen. beveger du deg opp mot 3000,- har vi jo x1800xl men det ligger bittelitt under 7800gt.

5543615[/snapback]

Men det kortet til 2610,- er jo ubekreftet til evig tid.... får fatt på en xfx til en par lapper mer så blir vel den.

Lenke til kommentar
kjøp det billigste så setter du på en kjøler en slik en eller noe lignende

handler du på shg.no ser det ut som du slipper unna med 2800 men ny kjøler

5543443[/snapback]

Kan skrive under på anbefaling av Zalman kjøleren. Jeg har denne på XFXen over, med Zalmanen på 5V. 41 grader idle, de øvre 50 under høy belasting, stabilt og fint. Ganske stille, overdøver ikke min Thermaltake Big Typhoon eller Tri-Cool 120mm i Antec 150.

7800GT og Zalman er en fin kombo for ytelse og støy.

Lenke til kommentar

Forskjellene kan være:

* Kan være klokket høyere av produsent

* Kan være forskjellige utganger, f.eks. kommer noen med ViVo, andre bare med TV ut.

* Kan være forskjellig minnetype (Gainward er kjent for å hive på raskere minne)

* Kan være forskjellig kjøleløsning

For 7800GT er det vel de to første som er mest aktuelle. Har inntrykk av at forskjellene var større før.

Lenke til kommentar

Nvida GeForce 7800GT 256mb vil jeg annbefale!

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311801&cks=PRL

Meget krafigt kort og ikke noe særli dyrt, og bedre trenger du rett og slett ikke Ingen spill nå til dags som krever noe spess kraftigere :ermm:

Ellers kan du jo vente noen månder så får du skjemkort med 512 mb mye billigere enn det er nå! Da trenger du ikke nytt skjermkort på sikkert 4-5 år(viss ikke mere:P)

Men du kan selvsagt ikke vente i evigheter, når GeForce kommer ut med 8000 generasjonen er jo det bedre.. men slik vill det alltid være! :ermm:

Endret av boyom
Lenke til kommentar

akkurat det at du ikek trenger nytt skjermkort på 4-5 år dersom du kjøper et med 512 MB ram blir vel ganske extremt. spesielt siden de fleste som faktisk kjøper de råeste korta ofte bytter minst en gang i året, eller i det minste ved hver nye generasjon kort.

Lenke til kommentar
Nvida GeForce 7800GT 256mb vil jeg annbefale!

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311801&cks=PRL

Meget krafigt kort og ikke noe særli dyrt, og bedre trenger du rett og slett ikke Ingen spill nå til dags som krever noe spess kraftigere :ermm:

Ellers kan du jo vente noen månder så får du skjemkort med 512 mb mye billigere enn det er nå! Da trenger du ikke nytt skjermkort på sikkert 4-5 år(viss ikke mere:P)

Men du kan selvsagt ikke vente i evigheter, når GeForce kommer ut med 8000 generasjonen er jo det bedre.. men slik vill det alltid være! :ermm:

5545485[/snapback]

:!: Dagens nissepåstand; "Da trenger du ikke nytt skjermkort på sikkert 4-5år"

Nå vet jeg ikke hvor seriøs du var, men vil påstå at så å si uansett hvordan gfx-kort løsning man sitter på idag, så vil det ikke holde til å kjøre alt på max guff om 2 år eller mindre.

Lenke til kommentar

Nå har både komplett og netshop 7800GT på ukens tilbud.

Komplett sitt ser ut for å ha 450MHz på GPU og 1050MHz på ramen, mens netshop sin har 400MHz og 1000MHz. Er det mulig at XFX har bedre ram eller skulle det være mulig å klokke de like mye? Har bestemt meg for å gå for vannkjøling så kunne godt tenkt meg å spart de 300,- det er i forskjell, men er potensialet større i xfx'en så er det jo bare å slå til der..... anyone?

Lenke til kommentar

mitt xfx GT kort klokker til 1250 på rammen med zalman kjøler og ramsinks. men dette er kun stabilt over korte perioder. som f.eks. benching. om jeg skal ha 24/7 klokk så blir det ca 1150 tenker jeg. bruker 1100 til daglig nå.

ser de fleste som har 7800GT klokker ca like langt uansett hvem kort de har. core ca 480 og ram tett oppunder 1200. sjekk 3dmark 06 tråden så ser du selv hva folk klarer.

men prisen på xfx kortet er bra nå. jeg ga 3500 for ca 4 nmder sia...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...