Gå til innhold

Hvordan bli solbrun om vinteren?

smeboe

Anbefalte innlegg

Nuh, på tross av at mange av dere sikkert er kritthvite nerder, er det også antakelig en del av dere som forsøker å oppretholde brunfargen selv nå om vinteren. Jeg lurer på, mest av ren nysjerrighet, men også fordi jeg egentlig kanskje har litt lyst til å "freshe" meg opp med litt tan, hvilken metode er best for å få solbrun hud nå i februar?

Jeg har følgende metoder på blokka: Selvbruningskrem, solarium og spray-tan.

Hva er best? Og siden jeg holder selvbruningskrem for mest aktuelt for MEG, hvilken krem er best?

forventer å høste av JoachimR og tomasr's ekspertise på området :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gutt, selvbruningskrem? Wow...(uvant).

Ville tro at det kanskje ikke er så dumt da flere og flere forskere\\eksperter sier at solarium er usunt\farlig\kreftfremkalende o.l

Har også hørt at spray blir ofte noe "kliss", men har ikke så mye kunnskap om noen av tingene

Lenke til kommentar
Hva med å ta en skikkelig skitur på fjellet i solskinn(...)?

5543454[/snapback]

AAAh, det hadde vært digg! Meeeen, som man jo vet, sola er ikke så sterk i februar...

5543464[/snapback]

Sola er sterkere på fjellet, så man blir fortere brun. Selv i februar ;)

Solarium er bra. Prøv det.

Lenke til kommentar

For instant farge, prøv egyptisk vann (fåes kjøpt på treningsstudioer, og sikkert på vita osv)

Får mer utbytte av å ta sol 2-3ganger i uka 1mnds tid da men, og da sitter jo fargen og!

Kom på en til: Spraytan. Finnes på enkelte solstudioer. Man blir som oftes seenes noe gul ut men.

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Det beste er selvfølgelig en god selvbruningskrem, om du påfører den rett. Du slipper fare for hudkreft, og får en jevn og naturlig farve (så sant det blir gjort ordentlig). Sprayvarianter ser sjelden særlig naturlig ut.

Det er viktig å huske på et par ting når man driver med selvbruning:

-alltid peeling først

-smør huden godt inn med en rik (men ikke fet) fuktighetskrem, ellers er resultatet dømt til å bli dårlig

-bruk en hanske/klut eller lignende til å påføre kremen, dette går på individuelle preferanser, men bruk et eller annet, det er ikke særlig lekkert med produktrester under negler og lignende, akkurat som det ikke er pent med områder som er lyse etter at en har renset hendene.

-bruk veldig god tid, ikke stress, bevegelsene skal være lange, jevne og myke.

-ikke påfør for mye produkt, det ser helt grusomt ut. Å få litt ekstra farve er bare fint, men alt med måte.

Av gode kremer vil jeg først og fremst anbefale Dior Bronze, alternativt har Lancôme også gode varianter.

Lenke til kommentar
Det beste er selvfølgelig en god selvbruningskrem, om du påfører den rett. Du slipper fare for hudkreft, og får en jevn og naturlig farve (så sant det blir gjort ordentlig). Sprayvarianter ser sjelden særlig naturlig ut.

Det er viktig å huske på et par ting når man driver med selvbruning:

-alltid peeling først

-smør huden godt inn med en rik (men ikke fet) fuktighetskrem, ellers er resultatet dømt til å bli dårlig

-bruk en hanske/klut eller lignende til å påføre kremen, dette går på individuelle preferanser, men bruk et eller annet, det er ikke særlig lekkert med produktrester under negler og lignende, akkurat som det ikke er pent med områder som er lyse etter at en har renset hendene.

-bruk veldig god tid, ikke stress, bevegelsene skal være lange, jevne og myke.

-ikke påfør for mye produkt, det ser helt grusomt ut. Å få litt ekstra farve er bare fint, men alt med måte.

Av gode kremer vil jeg først og fremst anbefale Dior Bronze, alternativt har Lancôme også gode varianter.

5543741[/snapback]

Det kan også være lurt å klæsje på fuktighetskrem på hårfeste og øyenbryn, så slipper du å få orange øyebryn slik som jeg fikk en gang (blond)

Jeg personlig er ikke så glad i selbruningskrem, det er kun ett alternativ dersom det haster å bli brun (les: julebord om 24 timer) :whistle:

Foretrekker solarium, for da blir fargen mer naturlig. Dessuten får jeg ett par søte fregner som jeg synes er mye kjekkere enn den orange fargen man får ved selvbruningskrem (gjerne kombinert med ett par hvite flekker rundtomkring) :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...