Sjenever Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Får ikke til å rippe en hel DVD-skive uten feil. Har prøvd de aller fleste rippeprogrammene både i windows 98 og XP uten å lykkes. Jeg greier bare å rippe en brøkdel av den første .vob-filen før den hopper over på den neste, resten greier den fint. Er det DVD-plater med sperre? Har det noe med programvaren eller hardwaren å gjøre? Kan også nevne at xp restartet helt av seg selv noen ganger mens jeg kjørte rippingen. Koblet da av autorestart. ----------------------------------------------------- Her er min maskinvare: MSI K7T-266 PRO-R AMD Athlon Thunderbird 1400 MHz CPU 512 DDR-ram 30 Gb HDD * Creative Riva TNT2 32mb Plextor 24x/10x/40x * Thosiba DVD-rom SD-M1212 *=Er dette et minus for DVD-ripping? ----------------------------------------------------- Programvare: Windows 98 SE Windows XP WinDVD Smartripper Easydivx FlaskDivx Divx 411 Codec +++ mye annet. ----------------------------------------------------- Eller er den han som sitter fremfor tastaturet? :smile: En STOR takk til de som kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
formannen Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Hei ! Det ser ikke galt ut med oppsettet på PC-en din. Sjekk ut http://www.vcdhelp.com. Der kan du lese om det meste innenfor divx, vcd etc. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Vær sikker på at du ripper de riktige VOB-filene. Navnene på Vob filene er på formen: vts_[Vob-stream]_[Fil nr].vob Hovedfilmen er den VOB-streamen inneholder flest filer. Ripp alle VOB-filer fra 1 og utover i denne vob-streamen (IKKE TA MED FIL NR 0). Ellers kan det hende at du må "låse opp" DVD-filmen før du kan rippe den. Dette gjør du ved å starte avpilling av filmen og sette den på pause mens du ripper. NB: Win xp restarter automatisk hvis det oppstår en feil. Denne funksjonen kan du slå av, med jeg vet ikke hvor. Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 Nå ser det ut til at det har løst seg her. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå