wartex Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Neon som veit script code til å lage webform til å skrive inn noe i en from og trykk send, så sender den det man har slrevet på siden i formen til en spesifisert mail adr? mail webform.. Mvh Lasse Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Se på php.net er en funksjon som heter mail() som kan brukes Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Denne brude funke: <?php //--------------------------Instillinger-------------------------- $subject = 'Form Submission'; // Emne for mail $emailadd = '[email protected]'; // E-mail adresse hvor e-mailen skal sendes. $url = 'http://www.yahoo.com'; // Hvor skal side føre etter at mailen er sendt. $req = '1'; // Felter som trenges. Hvis "1" er satt ingen felt kan være tomme. Hvis "0" er satt en eller alle kan være tomme. // --------------------------Do not edit below this line-------------------------- $text = "Results from form:\n\n"; $space = ' '; $line = ' '; foreach ($_POST as $key => $value) { if ($req == '1') { if ($value == '') {echo "$key is empty";die;} } $j = strlen($key); if ($j >= 20) {echo "Navn av form ellemnt $key kan ikke være lengre enn 20 teng.";die;} $j = 20 - $j; for ($i = 1; $i <= $j; $i++) {$space .= ' ';} $value = str_replace('\n', "$line", $value); $conc = "{$key}:$space{$value}$line"; $text .= $conc; $space = ' '; } mail($emailadd, $subject, $text, 'From: '.$emailadd.''); echo '<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="0; URL='.$url.'">'; ?> Endret 2. februar 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
wartex Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Denne brude funke: <?php //--------------------------Instillinger-------------------------- $subject = 'Form Submission'; // Emne for mail $emailadd = '[email protected]'; // E-mail adresse hvor e-mailen skal sendes. $url = 'http://www.yahoo.com'; // Hvor skal side føre etter at mailen er sendt. $req = '1'; // Felter som trenges. Hvis "1" er satt ingen felt kan være tomme. Hvis "0" er satt en eller alle kan være tomme. // --------------------------Do not edit below this line-------------------------- $text = "Results from form:\n\n"; $space = ' '; $line = ' '; foreach ($_POST as $key => $value) { if ($req == '1') { if ($value == '') {echo "$key is empty";die;} } $j = strlen($key); if ($j >= 20) {echo "Navn av form ellemnt $key kan ikke være lengre enn 20 teng.";die;} $j = 20 - $j; for ($i = 1; $i <= $j; $i++) {$space .= ' ';} $value = str_replace('\n', "$line", $value); $conc = "{$key}:$space{$value}$line"; $text .= $conc; $space = ' '; } mail($emailadd, $subject, $text, 'From: '.$emailadd.''); echo '<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="0; URL='.$url.'">'; ?> 5543147[/snapback] Takk, men hvordan f¨r jeg denne til å funke? jeg setter den inn i et document å lagrer som .html? eller.php? Er ikke så god i php, har satt det opp på linux-boxen min , men har bare laget hjemmesider i html koder. mvh Lasse Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Du kan legge den koden i fex en fil som heter mail-form.php Hvis du skal ha den mailformen inn på html eller php sida de må du skrive: <?php include ('mappa/der/hvor/mail/form/scriptet/ligger/mail-form.php') ?> Det scriptet legger du inn i den fila du vil ha det og i fila hvor du vil ha det så det kommer på nettsida. Endret 3. februar 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
wartex Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Du kan legge den koden i fex en fil som heter mail-form.php Hvis du skal ha den mailformen inn på html eller php sida de må du skrive: <?php include ('mappa/der/hvor/mail/form/scriptet/ligger/mail-form.php') ?> Det scriptet legger du inn i den fila du vil ha det og i fila hvor du vil ha det så det kommer på nettsida. 5544185[/snapback] Må bare si det sånn at når jeg åpner fila i nettleseren er det blankt. er ikke noe som kommer opp.. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Prøv å åpne fila uten include-greiene, bare åpne direkte filen der scriptet ligger. Husk å lagre den i .php-format. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Er det ikke slik at du er nødt til å installere PHP for at vi skal kunne utnytte PHP localt.!! Uten den, så er det lite vits med PHP. Men derimot testing ut på nett (Webhotel som støtter PHP) så er saken klar. Lenke til kommentar
wartex Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Er det ikke slik at du er nødt til å installere PHP for at vi skal kunne utnytte PHP localt.!! Uten den, så er det lite vits med PHP. Men derimot testing ut på nett (Webhotel som støtter PHP) så er saken klar. 5547557[/snapback] PHP har jeg installert. jeg har en gjestebok i php. Men når jeg åpner mail-form.php er det bare en blank side. skjønner ikke detta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå